Tuesday, June 30, 2009

zambry kata,TGNA jangan berlagak hebat...





Menteri Besar Perak yang sepatutnya haram dipetik berkata dalam Bernama bahawa Nik Aziz yang dianggap sebagai seorang 'tok guru' itu sepatutnya menggunakan ilmu dan pengetahuannya dalam agama untuk bercakap serta
tidak menganggap dirinya sebagai seorang yang hebat apabila mempelawa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak untuk berdebat berhubung kemelut politik melibatkan Pas dan Umno.

menurut zambry lagi,ia mampu membawa kesan yang buruk jangka panjang kepada masyarakat seperti perpecahan dalam masyarakat.hoi,sekarang ni masyarakat kita camne,tak berpecah eh?selagi umNo memerintah,selagi tu masyarakat kita tidak mampu untuk bersatu.selagi umNoputera diutamakan,selagi tu rakyat tidak mahu bersatu dengan "puak" umNo.


satu lawak antarabangsa yang dikeluarkan zombie adalah beliau berkata

"Saya juga tidak fikir Perdana Menteri tidak mampu berdebat dengan beliau tetapi saya yakin Datuk Seri Najib lebih memikirkan kesan terhadap masyarakat," BERNAMA.kih..kihh..kihh,kalau najib ni fikirkan kesan kepada masyarakat,rakyat malaysi,perkara pertama yang dia akan lakukan pabila jadi menteri perdana adalah hapuskan rasuah,kronirisme,amalkan sistem merik dalam masyarakat,beri bantuan,baru rakyat senang,tiada lagi pergaduhan,wujudlah perpaduan.setakat laungkan 1 malaysia,wat apa?

ikhlasnya,TGNA tidak perlu menganggap dirinya hebat,bahkan tok guru seorang yang hebat,rakyat nampak,melayu,cina,india,iban semuanya boleh nampak kehebatan ikon islam di malaysia itu.bukan sahaja dalam aspek agama malah dalam aspek politik,tok guru no 1.hero no 1.
tapi bab bom orang,TGNA tidak mahirlah,tu kita serah kat 'kawan' kita.

mengulas pasal zambry ni,dia tidak perlu fikir dirinya cerdik untuk nasihat tok guru,cuba nasihat dirinya sendiri sudahla.kalau dia cerdik,celik perlembagaan,tahu undang undang,soheh dia tidak akan duduk atas kerusi menteri besar perak ,kerana dia sesungguhnya tidak layak.



1 comment:

Anonymous said...

betul..betul...betul......

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts