Tuesday, June 16, 2009

bErAnI sUnGgUh NiZaR...



pernah tak orang kali pertama korang masuk kerja dah kena gantung,atau baru je masuk "u" dah kena gantung.?pasti tidak pernah kan?

Dato Seri Nizar Jamaludin mencatat sejarah pada tahun ini apabila beliau digantung dari menghadiri sidang parlimen selama 2 hari selepas tidak sampai 1 jam mengangkat sumpah sebagai ahli parlimen buat kali pertama.kesalahan beliau adalah beliau menjunjung perlembagaan negeri perak dan terus pertahankan perlembagaan tersebut sehingga ke dalam parlimen.

"hidup rakyat" dan "bubar dun",pekitan keramat bagi pakatan dan pekitan maut bagi bee end telah bergema di dewan parlimen sejurus selepas dato seri nizar mengangkat sumpah sebagai ahli parlimen malaysia.

Allah telah menganugerahkan keberanian sebegitu kepada nizar jamaludin,diharap ramai pemimpin pakatan terutamanya dari pas juga mengcontohi beliau..

beberapa lagi sahabat beliau dari pakatan juga digantung kerana memakai headbands.

1 comment:

Anonymous said...

Kalaulah apa yang dilakukan oleh Dato Seri Nizar Jamaludin ini diperlakukan oleh geng2 dari BN. Speaker mesti kata " NO PROBLEM.. CARRY ON " punya. Pasal sama2 dari group BN. Takkanlah speaker tu mau memihak kepada PR. Nanti kena buang kerja. Nahas gaji hilang, nama pun hilang dan orang pun hilang kena C4. Mau tunjuk kuasa dan setia kepada Najib... hahaha

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts