Monday, June 22, 2009

kebiadapan polis di malaysia:entah halal ke haram kerja polis kat malaysia nih...


polis raja dimalaysia sekali lagi mengganas apabila "menyerang"majlis makan yang dianjurkan dap.

ini bukanlah kali pertama polis raja di malaysia ni bertindak sedemikian kepada majlis pihak pembangkang mahupun kepada aktivis rakyat.

gua tertanya tanya yea,polis ni gaji dia dibayar guna duit rakyat yakni semua rakyat malaysia membayar kepada polis ni,apa kerja dia hanya untuk umNo.kita bayar dia gaji,dia "belasah" kita.

gini la,kalau da satu sen pun duit aku dalam "gaji' polis tu,aku tak halal,dan bagaimana jika hampir sepuluh juta tidak halalkan gaji mereka,jadi,gaji mereka tu kira haram la kan.

dan gua rasa benar bahawa polis di malaysia sedang makan gaji haram kerana gua lihat kebanyakkan anak kepada polis ni perangai macam setan.bapak dia pagi pergi kejar samseng jalanan,malam anak dia sendiri yang jadi semseng jalanan.katanya ustaz gua,kalau seseorang bapa itu memberi makan keluarganya gaji yang haram,hati anak mereka akan gelap,so gua dah boleh nampak 'kebenaran' apa yang ustaz tu beritahu.

polis di malayia adalah anjing umNo,bahkan kalau nak bandingkan antara polis dan anjing,anjing lagi mulia la,kalau anjing kita beri makan(gaji)paling kurang ia akan menghormati kita,jumpa kita mereka akan goyangkan ekor,kalau polis ni,dah la kita beri makan,lepas tu dia gigit kita pulak.dasar kacang lupakan kulit.

polis ni sepatutnya berani untuk melawan kejahatan,kebejatan,tetapi time pilihan raya,hati nak undi pr tapi tangan undi bn,sebab apa,sebab takut kena pecatla,kena tukar la.sesungguhnya penakut itu gagal menghayati ajaran islam.takut kita hanya pada Allah,korang takutkan pemerintah,korang ingat mereka akan berkuasa sepanjang zaman ker?kerana ketakutan korang,hasilnya korang makan gaji haram.

polis pun bab rasuah ni dah jadi biasa.selalu keluar tv,di dada dada akhbar,jadi walaupun mereka dah makan gaji haram,mereka masih nak cari lagi rezeki haram yea.dah la tu,isu altan tuya juga nama baik polis dah tercemar,suruh bom orang,ko gi bom,sekarang sape nyaya,korang jugak.. paan la muak korang.

satu hari nanti,jika umNo terus memerintah,apsti pekerjaaan polis akan menjadi satu pekerjaaan yang dianggap jijik oleh masyarakat.tunggu je lah.

6 comments:

Anonymous said...

makan pun salah...

polis kalau nak bertindak pro-aktif pun, pegi le tangkap penjenayah kat pusat-pusat hiburan ( pusat pembiakkan kejahatan ).

situ semua ada ..ibu pejabat syaitan.

ada dadah, ada pelacur, ada samseng, itu haram, ini haram//

ijoks2009 said...

Salam ziarah sekali lagi

Reezl said...

polis memang tak bley pakai...
bro, update r cepat sket blog ko....
produktif r sket...
hehehehehehe...

Nurimo said...

Salam,
Anda dijemput beri komen/pendapat.Idea anda sangat saya hargai walaupun fahaman bebeza.

http://kuberharap.blogspot.com

keraspedal said...

reezl:blooger pun makhluk biasa,kena deman gak,sampai nak menulis pun tak leh semalam.hehe.

Reezl said...

alamak...
demam rupenye..
jangan H1N1 dah le bro..
hehehehe...

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts