Tuesday, June 30, 2009

kawan ku oh kawan ku...


Gua sangka,bila zaman dah berubah,pemikiran generasi baru akan matang dan bijak,malangnya,masih terdapat segelintir yang odoh serta buta.

Gua berbicara dengan teman gua yang ibu bapa mereka menyokong barisan nasional,gua tanya,"korang memang tidak nampak ke kebaikan pas",apa jawapan mereka,pas jahil,bersatu dengan dap,tolak melayu,.

kemudian gua tanya,takkan pas nak bersatu dengan parti yang sohih wujudnya rasuah dalam parti.mereka tanya sumber maklumat,gua jawab gua baca dalam internet,dalam blog ler,mereka kata tak boleh percaya.fikir gua,sahih mereka hanya baca utusan.

kemudian mereka tanya,masa pas memerintah terengganu,kroni pas curi balak,gua tanya siapa yang terlibat,mereka diam,katanya lupa.ceh.

kemudian mereka kata terengganu negeri termiskin masa pas memerintah,gua tanya sumber,dia orang diam.

mereka kata,terengganu negeri yang diiktiraf sebagai berdaya saing di dunia gua tanya dalam sudut apa?mereka diam,berfikir..........ceh,mereka tidak baca habis pun akhbar,dah keluar fakta.jadi,sebab mereka diam,kiranya gua menang la kan.

gua kata,stadium runtuh,mereka kata,takdir Allah...ok la,tu jawapan mereka,gua terima,gua tahu tu jawapan orang yang dah takde jawapan,semua yang berlaku adalah takdir bang oi,tapi pasti dia orang tak belajar pasal sebab dan akibat.semuanya kesan dari manusia,Allah takkan buat sesuatu seperti itu selain untuk tunjukkan bahawa dalam pemerintahan kerajaan negeri semasa deris dulu wujudnya penyelewengan.

mereka kata terengganu semakin maju,gua kata...ceh,terengganu maju eh,rakyat dia kaya ke,ia,gua nampak korang semua isi borang biayasiswa semua tulis gaji keluarga mereka rm 400-rm700.dah jelas walaupun dia kata terengganu maju,namun,mereka masih tidak maju.hanya negeri yang maju,rakyat miskin papa kedana.

kalau kelantan ada takaful kifalah,negeri yang mereka dakwa miskin,kenapa di terengganu negeri maju tidak dapat menyediakan takaful seperti itu,meringankan beban rakyat?

lantaklah,buat lah apa mereka nak asalkan mereka bahagia.mereka baru nak matang,kemudian maca berita hairan utusan malayau,mana mahu terbuka fikiran,hanya diperbodohkan dulu kini dan selamanya

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts