Friday, April 24, 2009

najib razak,lim guan eng..siapa pilihan anda..


antara najib razak,perdana menteri malaysia ke-6,dengan lim guan eng,ketua menteri pulau pinang pertama dari pakatan rakyat yang pertama,jika mereka berdua bertanding satu kerusi parlimen,siapa yang menjadi pilihan anda?

anda boleh pilih najib,seorang pemimpin berbangsa melayu yang beragama islam,namum menpunyai banyak masalah moral,penyelewengan dalam pentadbiran serta didakwa terlibat dalam kes pembunuhan altantuya shariibu.dan walaupun islam,tapi najib tidak berjuang untuk islam bahkan melawan parti islam selain itu,parti pimpinan najib juga bermasalah iaitu umno,jangan bicara soal rasuah dalam parti,mungkin malam ni baru habis tulis..mahu anda pilih najib ni?

atau pun anda boleh pilih saudara lim guan eng,seorang pemimpin berbangsa cina dan bukan seorang islam.namum setakat ini beliau belum disabitkan dengan masalah moral,belum lagi nama beliau dikaitkan dengan C4(gambar),serta pentadbiran beliau sepanjang pemerintahan dap di pulau pinang juga mempunyai rekod baik.ya,walau pun beliau bukan seorang muslim,tetapi semua tahu apa persepsi beliau terhadap islam,bukan sahaja positif malahan beliau terang terang nyatakan beliau kagum dengan seorang pemerintah islam iaitu khalifah umar bin abdul aziz.seperti yang dinyatakan,beliau juga berbangsa cina tetapi ingatkah saudara apa punca beliau dipenjara selama 18 bulan(tetapi dikurangkan kepada 12 bulan)di penjara kajang.anda masih nak fikirkan perkauman sekarang? beliau juga takde skandal rasuah,parti yang dipimpinnya juga iaitu dap mempunyai rekod baik dan semakin diterima masyarakat islam..

bagi saya sendiri,saudara lim guan eng 10 kali lebih baik dari najib...anda??

anda fikirlah sendiri..

ps-saya seorang melayu...

1 comment:

Pelajar said...

Salam, ingin saya melakukan sedikit pembetulan mengenai

"lim guan eng,ketua menteri melaka dari pakatan rakyat yang pertama"

Sebenarnya mungkin saudara bermaksud "Ketua Menteri Pulau Pinang pertama dari Pakatan Rakyat. Lim Guan Eng berasal dari Melaka."

Harap dapat mengelak kekeliruan bagi sesiapa yang membaca.

Maafkan saya jika tafsiran kesilapan saya terhadap saudara berlainan dari apa yang saudara cuba sampaikan.

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts