Monday, April 27, 2009

kenapa la ada lagi orang tak sedar lagi AF tu haram :(


sekarang af dan masuk musim ke tujuh,'berkat' sokongan orang ramai..mereka tak tahu ke ini kerja haram..mufti dan ulama pun kata haram..yang halalkan hanya umno..

saluran yang menyiarkan rancangan seperti ini adalah saluran maksiat,ia mampu meruntuhkan akhlak serta harga diri remaja dan ulama luar negara menyifatkan program seperti AF(dan yang sewaktu dengannya)sebagai satu jenayah berat terhadap umat islam..

selajutnya,bereka juga berkata,program ini menjadi haram menurut kaca mata islam kerana ia berkonsepkan hiburan yang menghalalkan pergaulan bebas antara lelaki dan perempuan di bawah satu bumbung selama berbulan lamanya.ia meliputi cara cara menari,berpegang tangan antara lelaki dan wanita,pekai pakaian yang mendedahkan aurat serta menjolok mata..

bahkan perdengarkan suara perempuan di khalayak adalah haram,mereka tanpa segan silu terkinja kinja,diiringi alunan mizik yang melalaikan.ia juga seolah olah perdagangkan untuk untuk tontonan umum.

ini amat bertentangan dengan nilai tamadun serta ajaran islam.

para ulama juga menyeru agar mereka yang terlibat dalam meraih pendapatan darinya supaya segera bertaubat.para ulama juga berpendapat,bukan hanya peserta yang harus bertaubat,bahkan para penonton..jika ada penonton yang memberi undi kepada pserta ini,ini adalah satu diosa dansetiap dosa yang bakal artis itu dapat,anda juga kan memperoleh dosa yang sama...kerana apa?kerana atas usaha andalah(mengundi mereka) yang menyebabkan penyanyi ini menang dan seterusnya mengkhayalkan orang ramai

No comments:

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts