Friday, April 24, 2009

pilih..bn atau pr....


situasi politk tanah air hari ini menyaksikan pertembungan antara bn(pemerintah)dan pakatan rakyat pr (pembangkang).kedua dua gagasan ini berusaha untuk menambat hati rakayt demi perjuangan masing masing..

bn,berusaha untuk menanbat hati rakyat untuk terus kekal berkuasa,yakni,selagi mereka berkuasa,mereka boleh terus merompak harta rakyat dengan mudah.

pr pula berusaha untuk merampas pemerintahan dari kekuasaan regim bn demi untuk kepentingan rakyat jelata.banyak yang mereka perjuangkan,dari sekecil kecil masalah rakyat,sehingga sebesar besar masalah..

ringkasnya mengenai bn,3 parti komponen terbesar bn adalah umno,mca dan mic..hari ini matlamat umno adalah untuk perjuangkan kroni melayu mereka,manakala mca berjuang untuk kroni cina mereka,manakala mic juga berjuang untuk kroni india mereka..

pr pula,dianggotai oleh 3 parti pembangkang utama negara iaitu pkr,dap dan pas.pr diketuai oleh anwar ibrahim yang juga penasihat pkr..
pkr adalah parti berbilang bangsa yang perjuangkan keadilan untuk rakyat..mereka adalah harapan baru rakyat..manakala dap adalah parti berbilang kaum yang majoriti dianggotai oleh bangsa cina,perjuangan mereka adalah kesamarataan antara semua rakyat malaysia..manakala,parti yang terbesar adalah pas,juga dianggotai oleh pelbagai bangsa yang beragama islam.ia sebuah parti yang berideologi islam dan memperjuangkan islam....

jika anda perhatikan kedua dua gagaan itu(bn dan pr)dan jika anda seorang yang waras,pastinya anda akan bersama pr..kenapa?perhatikan apa yang ditulis di atas......

No comments:

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts