Sunday, April 26, 2009

umno terengganu vs pr perak...


berdasarkan tajuk artikel ini,pasti saudara/i tahu isu apa yang ingin saya utarakan..

kita pergi kepada umno terengganu dahulu..sehingga minggu lepas heboh isu ugutan terhadap adun umno/bn yang membawa kepada penboikotan sidang dun..ringkasnya,pergaduhan ini adalah antara melayu umno deris dan melayu umno mat said.
ya,semua tahu,sebenarnya krisis ini bermula semenjak selepas pilihan raya umum ke 12 lagi,selepas idris jusoh tidak dilantik menjadi menteri besar terengganu setelah tidak mendapat perkenan sultan terengganu(isu ini membawa kepada penderhakaan penyokong idris kepada sultan terengganu).
mereka saling bertelagahan merebut kuasa...inilah melayu umno di terengganu..

kita pergi pula kepada pakatan rakyat di perak..sehingga berlakunya rampasan kuasa secara tidak sah oleh kerajaan bn terhadap pentadbiran negeri perak,kerajaan perak dipimpin oleh seorang menteri besar berbangsa melayu yang dimewakili parti pas dalam pilihan raya umum ke 12..ironisnya,pas bukanlah parti yang memegang majoriti kerusi dun perak,tetapi ,majoriti dipegang oleh dap,sebuah parti majoriti cina,tetapi,inilah yang dinamakan perpaduan,mereka sepakat dan akhirnya setelah mendapat perkenan sultan,calon dari pas,dato seri nizar jamaludin diangkat menjadi menteri besar perak.dan perebutan kuasa tidak berlaku antara pas/dap/pkr perak,..

ini bukti jelas bahaa,perpaduan telah dicapai di dalam parti komponen pakatan rakyat yang mewakili perbagai bangsa berbanding umno yang dianggotai 100%melayu,bumiputra..

No comments:

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts