Thursday, April 23, 2009

kenapa susah sangat nak tutup aurat?


aku ingat ceramah tuan guru nik aziz,aku tengok dalam youtube,tajuk nya padan muka kena rogol,bunyinya kasar,tapi apa yang dikatakan tuna guru adalah betul bagi aku..

ia bermula dengan kritikan seorang menteri dari bn mengenai kempen menutup aurat yang dilaksanakan kerajaan kelantan,dakwanya ia membazir..(biasalah menteri umno)

balas tgna,ia tidak membazir kerana aurat ini dituntut agama,......(lihat dalam yt untuk lebih lanjut).

berbalik kepada aurat,kepentinga nya antaranya Allah sangutkan mata dan anggota dengan anggota kemaluan,yakni jaga mata serta kawal kemaluan..

ertinya bila perempuan itu bka aurat,kemaluan mula aktif,samada lelaki mahupun perempuan. ini semua Allah punya kuasa,Dia yang menciptakan manusia,Dia tahu mata ada hubung kait dengan anggota kemaluan,begitu sebaliknya..

namum begitu kenapa ramai lagi wanita muslim ini tidak menyedarinya,sedangkan jika aurat dijaga,masalah zina,rogol dapat dikurangkan secara automatik.

tapi kalau aurat pun tak tahu jaga,seperti kata tuan guru,padan muka lah kena rogol kerana wanita itu sendiri yang jual murah murah ..

seperti perumpamaan,jika kita tejun dalam sungai,tiba tiba kain absah,nak sibuk apa kain basah,kamu sendiri yang terjun ..

konklusinya,menutup aurat itu satu kewajipan,samada lelaki mahupun wanita,jagalah aurat demi kebaikan anda sendiri,...

No comments:

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts