Wednesday, April 22, 2009

lagi lagi masalah artis...



Pelakon popular tanah air(namanya saya tak nak beritahu) akan dipenjara 3 bulan kerana telah 4 kali tidak hadir kes mahkamah. Dia dikatakan telah berkesedudukan dengan seorang wanita bukan Islam.

tengok,artikel pertama saya adalah mengenai perilaku atris yang tidak bermoral,sekarnag,artikel ke sebelas saya juga begitu..

ditangkap khalwat,tu perkara jarang tapi sering juga berlaku dalam indusrti tanah air kita..sebelum ini gempar seorang pelakon ditangkap khalwat dengan seorang pelakon wanita sehingga mengakibatkan penceraian antara si lelaki dengan isteri yang sah..

kenapa mereka ada yang halal tetapi memilih yang haram,daging yang bersih ada di depan mata tapi tetap memilih untuk memakan daging yang busuk serta berkulat..manusia..manusia..

soal khalwat ni satu,banyak lagi masalah moral yang berkaitan sosial yang dihadapi artis ni...dadah,arak,itu suatu kebiasaan..

satu mengenai penguatkuasa agama malaysia yang saya pelik,jika mereka mengadakan serbuan terhadap kelab kelab malam,mereka akan memeriksa air kencing orang yang hadir untuk mengenalpasti samada mereka mengambil dadah atau tidak..itu betul,tapi mereka lupa dalam kelab malam juga ramai yang datang bukan untuk dadah tapi untuk meminum arak,apakah meminum arak bukan satu kesalahan bagi muslim,tapi malangnya si peminum arak ini terlepas..

penguatkuasa agama ini harus tahu,dadah itu haram,arak juga haram..jadi tidak harus mengamalkan double standart terhadap mereka..

dadah haram,arak haram itu kena tahu,selain itu dadah haram,dedah juga haram..

No comments:

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts