Wednesday, April 22, 2009

bukti al quran berkuasa....


sebenarnya tak perlu beri bukti kerana ia dah terbukti bahawa kalam al quran ini memang berkuasa,ia adalah mukjizat Allah kepada nabi muhammad s.a.w.

namun,satu peristiwa yang berlaku akhir akhir ini di arena politik malaysia secara tidak langsung membuktikan al quran itu berkuasa..

ia mengenai YB nga kor ming,semua tahu beliau telah membaca sepotong ayat quran semasa berkempen di pilihan raya kecil parlimen bukit gantang kan,dan beliau diserang oleh si jahil agama yakni mereka dari umno,namum,beliau sekali lagi membaca ayat itu di depan to'guru nik aziz di taman melewar..

apa yang ingin saya katakan disini adalah,yb nga boleh berdiam diri selepas diserang dari perbagai pihak yang jahil,namun,beliau sekali lagi mengambil ayat dari al quran dalam ceramah beliau,ini membuktikan al quran punyai satu tarikan(dengan izin Allah)untuk memebuatkan yb nga sekali lagi membacanya..

setiap pihak boleh melihat kejadian ini melalui perbagai sudut,motif politik atau memang al quran punyai daya tarikan..atas anda untuk mentafsirnya,tapi bagi saya,setiap perkara yang berlaku,adalah atas kehendak Allah,dan saya yakin ini juga kehendak Allah..

wallahualam..

No comments:

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts