Tuesday, April 21, 2009

golongan mana yang masih bersama umno sekarang?


takkala ramai rakyat malaysia menolak umno/bn di masa kini,terdapat segelintir lagi golongan manusia yang masih bersama umno/bn..mereka ini merupakan orang yang sukar untuk disuruh amar makruf nahi mungkar..antara golongan yang masih bersama umno sekarang adalah:

1)orang yang berkepentingan
2)golongan yang tidak mendapat maklumat terkini
3)golongan yang takut untuk menghadapi hukum Allah
4)golongan melayu yang bersifat assobiyah
5)golongan yang jahil agama@orang utan

penjelasan...

1)orang yang berkepentingan mungkin sekali orang yang gilakan wang@projek..mereka ini sanggup mengadaikan agama serta kepentingan rakyat demi untuk periuk nasik sendiri..

2)golongan yang tidak mendapat maklumat yakni orang diibaratkan seperti katak di bawah tempurung,mereka hanya baca akhbar utusan dan tengok berita kat tv1, tv2 dan tv3 suku..

3)golongan ini mungkin sekali penjenayah yang takutkan hukum Allah yang dianggap zalim di mata mereka yang buta..

4)melayu assobiyah ni jenis manusia yang lupa sejarah di arab dulu,bahawa islam mengharamkan semangat assobiyah..mereka mudah lupa2tak tahu..jakun

5)yang kelima adalah orang yang jahil agama,yang haram dihalalkan yang haram dihalalkan...jika seseorang itu tahu agama,nescaya mereka tolak umno..

jadi,inilah cabaran yang harus dihadapi oleh pakatan rakyat kerana agak sukar untuk bawa mereka ini ke arah kebenaran...

No comments:

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts