Wednesday, November 25, 2009

TGNA terima nasihat Haji Hadi minta menantu letak jawatan,Hadi bila nak dengar nasihat akar umbi lak?

Sekali lagi la gua ungkit sikit pasal maslaah di Kelantan,bukan untuk hangatkan cerita yang sudah ditutup di sana,tetapi sekadar mukadimah kepada idea asal posting ini..

Kita tahu kan Haji Hadi dan rombongan telah pergi menemui TGNA semasa hiruk pikuk(betul ka istilah ni?)masalah kontroversi menantu beliau dan kemelut di kerajaan PAS kelantan,mereka bercakap dengan TGNA,nasihat TGNA agar nasihatkan agar menasihatkan pula menantu nya untuk meletak jawatan..(nasihat atas nasihat)..

dengan hati terbuka,TGNA terima nasihat haji Hadi(dan atas desakan ramai pihak juga,bukan haji Hadi sorang)..akhirnya tertutuplah cerita masalah di Kelantan...selesai dari A sampai Y...

Nak bezkan lagi posting ni,kalau TGNA boleh terima nasihat untuk menasihatkan agar menantu beliau letak jawatan,bila haji Hadi nak dengar nasihat ramai pihak kita orang untuk meletak jawatan??

kalau menantu TGNA meletak jawatan demi kebaikan PAS Kelantan,Haji Hadi haru meletak jawatan demi kebaikan PAS Malaysia(pusat)...

berapa kali nak cakap,anda tak tidak punyai tenaga yang kuat untuk memimpin PAS...PAS ini satu pertubuhan yang perjuangkan ISLAM dan rakyat,dan pertubuhan ini hanya akan menjadi kuat sekiranya pemimpin tertinggi dan akar umbi itu kuat..

tapi masalahnya,Haji Hadi tidak punya kekuatan dah sekarang..dah hilang sengat politik..

pi la berehat ..ambo kesian je...nanti tak pasal pasal berakhir macam Pak Lah..tak ke senak...kalau Haji Hadi letak jawatan,maka krew krew beliau akan turut bersama,atau paling kurang,kabel mustafa ali dah tidak kuat..tak leh al dia nak buat hal lagi..

4 comments:

Anonymous said...

salam, setiap perkara ada hikmahnya. hatta rumput dan batu tepi masjid pun ada hikmahnya. begitu juga manusia, boleh dibenci kejahatannya tapi tapi jangan dibenci si manusia itu. tegurlah cara berhikmah, lagi bagus berfakta dan bernombor. buleh suruh haji hadi letak jawatan dengan syarat hang dah fasih ilmu yang dia ada... kadang-kadang kita sendiri tak boleh bincang hal kita sembarangan tetang apa-apa keputusan yang kita buat. kalau betul2-betul ikhlas , pergi sendiri jumpa 4 mata bagitau apa yang tak puas hati, muzakarah. setiap manusia ini ada pilihannya.. cumanya adakah pilihannya itu bersifat "menyelesaikan" atau "memburukkan". sekiranya ada sesuatu yang tidak memuaskan hati kita, kenapa memilih untuk membenci sedngkan kita boleh memilih untuk menegur, semuanya atas pilihan kita.ingatlah pilihlah untuk jadi yang terbaik. wallah hu a'lam

che lan tongkol said...

haji hadi ni degil,dia ni tak makan nasihat,

keraspedal said...

aonon 1
berhemah dah ni..kalau tak,gua hemtam aja..
gua tak fasih ilmu yg dia ada,lebih lebih lagi ilmu agama,tp haji dah dah terlalu lemah untuk memimpin,macma pak lah juga..kita boleh lihat PAS semakin lemah sekarang..
masalah tidak dapat diselesaikan kerna dia tidak ada kemampuan untuk menyelesaikannya walaupun dia ada kuasa..
cmane nak bikin ko faham yea,tapi gitu ahrr..

anon 2:
hoh,cadangkan cara untuk sumbat nasihat dlm kepala dia>

BekasPKR kini PAS said...

Lu orang keadilan apa pasal Pas punya rumah tangga? lu punya rumah pun sangat terok wo...hari hari lompat...

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts