Monday, November 23, 2009

golongan cerdik pandai PAS vs golongan tidak ceridik dan tidak pandai dalam PAS...

Ni antara yang tergolong dalam golongan cerdik pandai,serta harapan kepada rakyat dan umat islam yang berada dalam PAS..merekalah penyambung warisan perjuangan islam dan perjuangan rakyat..
http://gerbanginformasi.files.wordpress.com/2009/02/tok-guru.jpghttp://1.bp.blogspot.com/_PUqpQGtb70c/SYviXLWbUgI/AAAAAAAACJA/-0aoT9FmR3I/s400/banner.png
http://kinabalukini.files.wordpress.com/2009/06/husam-musa-1.jpghttp://media1.malaysiakini.com/144/3b9c48bf17097a321b51dda5f4b3efb6.jpghttp://3.bp.blogspot.com/_SU8Jq8WfOok/SKEo7NNfPKI/AAAAAAAAAuQ/yAjDCZ_dWus/s400/hanipa_web_2.jpghttp://4.bp.blogspot.com/_BfcS1uxsp20/Sp9gwkKAZPI/AAAAAAAAAcM/6Uq-GOalGjE/s400/Datuk+Sri+Azizan+Razak,+MB+Kedah.jpg
di atas adalah antara pemimpin cerdik pandai PAS,mereka ni bijak dalam berpolititk serta menjaga partgolongan ini diketui oleh mursidul AM PAS tok guru Nik Aziz..beliau adalah seorang tokoh politik yang amat berkaliber,
juga DS Nizar Jamaludin,yakni menteri besar Perak yang sah,beliau berkebolehan dalam berpidato serta menarik sokongan rakyat bukan melayu terhadapnya.
selain itu adalah Datuk Paduka Husam Musa,beliau gua fikir cerdik kerna beliau banyak berjasa pada PAS kelantan dalam mentadbir negeri serta beliau bukan gilakan UMNO.
Mujahid Yusof Rawa pula gua lihat jasanya amat besar dalam mencari sokongan bukan melayu kepada PAS.umum tahu,kelab penyokong PAS itu di bawah keloloan beliau..kerja keras beliau pada parti amat disanjungi gua walalupun ramai perwakilan tidak nampak semua ini.
Hanipa Maidin yang juga peguam PAS gua lihat bijak dlaam berpolitik serta beliau seorang yang bijak dalam soal perundangan,ini bagus untuk PAS..
last but not least adalah menteri besar Kedah,kesimpulan gua pasal beliau,perghhh,beliau lebih cerdik dari presiden PAS...

sekarang bawah ni pulak gmbar gambar pemimpin kurang cerdik dan kurang pandai dalam PAS..
http://1.bp.blogspot.com/_bDRukoVnxf0/SXSvEdvpP8I/AAAAAAAAAMg/Po2ePVumF7g/s400/hadi_awang_tidur.JPGhttp://pinkturtle2.files.wordpress.com/2009/06/mustafa-ali-web.jpghttp://2.bp.blogspot.com/_ML54fAVR6rA/SrzGLE5PbxI/AAAAAAAAAYE/Lyz2WARz1L0/s320/hasan_ali.jpg
http://1.bp.blogspot.com/_alPxO0Crpio/SjiNI-YX0EI/AAAAAAAACkk/WzL7TeCoQvc/s400/nasharuddin+mat+isa.jpgGolongan ini diketuai oleh presiden pas sendiri iaitu hajiHadi,beliau seprti yang gua katakan dulu,bukanlah jahat,tetapi kurang cerdik,sengat politiknya sudah habis,sampai orang lain yang menguasai dirinyadia ni dilihat tidak mampu membuat keputusan sendiri.juga dilihat sebagai seorang yang lemah.gelaran Pak Lah versi PAS amat sesuai untuknya.
yang kedua adalah mustafa Ali,perghhh,ni dia bapak UG dalam PAS...rakyat kawasan dia pun tak beri sokongan kat dia,kesian sungguh,dia ni adalah kepala besar UG.
yang ketiga adalah Hasan Ali,yakni pesuruhjaya PAS selangor,dia ni bukan saja tak cerdik,bahkan jahat(kontek politik)..berani berani dia kutuk TG Nik AZIZ kesayangan ummah ... juga seorang yang ngak bisa simpan rahsia..
last but not least versi golongan tidak ceridk adalah timbalan presiden PAS..juga seorang pembohong..bila ditanya satu ektika dulu adakah benar dia jumpa PaK Lah,dia kata tidak,tapi dusta tidak mampu bertahan lama,akhirnya rahsia ini bicor jua..


Gua tak senaraikan semua untuk dua dua golongan ini,sekadar beri jerung jerung sahaja,ikan bilis korang cari sendiri lah...awas kalau muka versi dibawah ini ada di kawasan anda..mereka pengkhianat perjuangan PR yakni perjuangan rakyat..

5 comments:

Anonymous said...

aku tak setuju kalau dimasukkan mujahid dan azizan razak dlm golongan cerdik pandai dlm PAS, 2 orang tu memang cerdik, memang pandai, tapi cerdik dan pandai kena kat depa, nampaknya hang belum kenal betul lagi dgn depa-depa ni..

keraspedal said...

anon:

kalau ko ragui azizan,gua boleh taw kenapa...
tp mujahid....jasa beliau besar beb
dialah yg bawa kelab penyokong pas
dialah yg berusaha untuk itu,
dia yg bawa PAS kepada masyarakat non muslim,
tp sayang,ramai tak nampak jasa ini..
termask ko skali..
azizan tu,td nyesal gak wat masuk..
tapi tak pe la..hehe

orang penang.. said...

mujahid ni kalau boleh semua jawatan kat penang dia nak..pj dia nak, siap suruh org2 dia ambil tandatangan org2 pas penang utk sokong dia jd pj, tiap kali pilihanraya kecil dun dia sibuk nak jd calon, nak jadi timbalan ketua menteri walaupun dah jd mp prt buntar,tengok saja masa muktamar tempohari, dia sorang saja yg bertanding 2 jawatan,jawatan naib presiden dan ajk..boleh kata semua dia nak, aku masih ingat waktu wartawan interview mat sabu kes penangkapannya pasal isu perak,aku ada sama waktu tu,wartawan tanya mat sabu, dia yg sibuk jawab kata dia pun kena tangkap sama, yg malu wartawan tak layan pun jawapan dia tu..

keraspedal said...

org penang:
hehe,biasalah tu,
daripada ko duk kondem mujahid,baik pi kondem hasan ali dan mustafa ali ...nasarudin biar dulu,dia sakit jantung..nanti kan..kan..

Anonymous said...

woiii barua!!
kalau kau pandai sangat...
kaulah jadi PRESIDEN PAS!!!!

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts