Friday, November 27, 2009

Nik Abduh kena sedar kedudukan sebagai anak ulama..tolong jaga bahasa..

(greenbox)saya diminta oleh beberapa orang sahabat untuk memberi pandangan tulisan Sdra Nik Abduh Nik Aziz yang tersiar di blognya bertajuk "abdul ariffahmi abdul rahman – moga awan berarak lalu".

Pada awalnya saya tidak berapa nak layan tulisan-tulisannya sebab saya tahu beliau adalah penyokong kepada idea Kerajaan Perpaduan di satu ketika sebelum ini yang sanggup menentang dan bersikap tidak beradab (biadab) kepada ayahandanya sendiri.

Namun untuk sahabat yang mengharapkan saya cuma akan sentuh beberapa kepincangan yang saya kesani di dalam tulisan anak Tok Guru ini. Kalau nak harapkan lebih dari itu, bersabar dulu, tunggu petunjuk Ilahi melalui ayat manzurahNya. Kebenaran tetap terpapar jua akhirnya. Jangan ragu.

Rencananya yang panjang lebar menggunakan stail bahasa sasterawan tetapi malang dipenuhi dengan penonjolan diri berlebihan - kononnya aku adalah sang penasihat utama dalam isu yang sedang melanda. Jangan tak tahu hal itu!

baca lagi dengan lebih lanjut di (greenbox).

terima kasih Grenbox,ini isi hati gua sebenarnya....tq..tq...bukan nak kondem terbuka pun,gua ni bukan pandai sangat,mana tahu gua pulak yang kena kondem..tp bila greenbox dah tembak...luahkan hati pun terurai..hak..hak..hak..


ye la,mungkin sebagai anak,Nik Abduh berhak bercakap begitu,tp mungkin dia lupa bahawa dia ni anak kepada Ulama terkemuka,sedar sikit,jaga bahasa tu,gua anak ahli DAP,tak pe..hak..hak..nanti sebab anak,nama TGNA busuk...

No comments:

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts