Thursday, November 26, 2009

pemimpin PAS yang tidak layak menduduki harieki tinggi tp terpilih kerna....

Pas sebagai sebuah parti besar punyai banyak jawatan jawatan tertinggi,dan dengan banyak jawatan,tentunya ramai yang berpeluang merasai nikmat menjawat jawatan tertinggi.

dari presiden hingga exco pemuda(peringkat atasan),lebih dari 30 orang yang mendapat jawatan tinggi dalam PAS.

Selayaknya,orang yang paling hebat dan paling banyak berjasa,akan mendapat peluang untuk menjawat jawatan tinggi dalam PAS ni,paling kurang,ekco pemuda(yang terendah antara yang tertinggi),tapi ada juga yang mendapat jawatan berikutan kebel yang ada padanya..tapi jikalau layak seperti Mujahid Yusuf Rawa gua tak kisah,saudara Mujahid memang selayaknya bahkan lebih untuk menduduki hairaki yang lebih tinggi dalam PAS berbanding sekarang..jasa beliau pada PAS dalam usaha beliau cuba untuk "menghasil" Kelab Penyokong amat amatlah besar hingga sekarang.

Tapi wa tengok ada juga pimpinan tertinggi ni dilantik atas sebab punyai hubungan baik dengan pemimpin paling tinggi.contohnya mustafa Ali,gua langsung tak tengok kelayakan dia untuk jadi setiausaha agung PAS,tapi mungkin sebab dia ni punyai hubungan baik dengan Haji Hadi,dia dapat jawatan tersebut.gua gerenti,kalau ada pertandingan,pasti kalah.bahkan untuk jawatan itu,gua rasa,ada lagi yang lebih layak...

Timbalan presiden pun gua fikir tidak pantas untuk nasarudin mat isa,gua heran macam mana dia boleh menang masa pemilihan hari itu..apa jasa dia ni pada parti yang kita boleh lihat sampai sekarang..yang ada hanya bala yang dia bawa(*UG)..atas kesempatan ini,gua menyeru semua perwakilan nanti masa nak memilih,fikir 1000 kali kalau nak undi Nasarudin.

ada juga yang duduki kerusi exco mana mana sayap parti tapi gua tidak nampak apa jasa dia ni pada parti,bukan pada peringkat pusat,bahkan di peringkat negeri pun gua tak jarang sekali dengar namanya.mungkin dia naik sebab kabel pada keluarga atau pe pe yang berkaitan kot..kalau soal kabel ni gua tak kisah kalau layak,tapi mana kelayakan tu??gua tarak nampak la,,paling kurang,berjasa besar dulu skali..ni naik gitu jerk..gua tak nak sebut nama..tapi gua sakit hati sikit tadi dengan apa yang dia cakap walaupun apa yang dia cakap tu ada benarnya..tidak boleh secara lembut ka?

________________________________________
SAYANG TOK GURU...

1 comment:

Bekas AJK PKR S'ngor said...

Lu orang keadilan apa pasal Pas punya rumah tangga? lu punya rumah pun sangat terok wo...hari hari lompat...

SU Agong itu hak presiden la mau pilih siapa-siapa lu apa peduli, itu PKR pun berapa mau tukar itu tukar ini...lu punya otak serupa kartun Upin dan Ipin...wa apa peduli....

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts