Friday, November 27, 2009

PAS tanpa TGNA?


s
emakin hari,kerap gua terbaca artikel yang menyebut pasal TGNA berundur la,peralihan kuasa di Kelantan la,TGNA letak jawatan la..dan semakin gua baca,semakin risau gua dengan masa depan PAS.

ni kenyataan berani gua:
PAS AKAN REBAH TANPA TOK GURU NIK AZIZ!!!
mungkin korang akan sangkal atas alasan,{"PAS juga punyai pemimpin pelapis yang hebat",}
dua persoalan yang ingin gua timbulkan jika ada yang beri alasan begini iaitu:
1: adakah pemimpin pelapis itu sehebat TGNA
2:kalau ada...siapa???

dan perlu diingat,bukan sahaja PAS kelantan,bahkan PAS pusat pun mungkin rebah..TGNA adalah ketua kepada PAS,beliau adalah lambang kepada PAS..

Tanpa TGNA perkara pertama yang gua ramalkan adalah kehilangan penyokong bukan islam terhadap PAS..mereka yang jelas tidak percaya terhadap Haji Hadi mungkin sekali akan meninggalkan pas,dan gua yakin,di mata non muslim,true leader of PAS is TGNA dan bukannya haji Hadi..Hadi is nothing to them...bagi sesetengah penyokong PAS,yes,hadi is the hero,but dia zero dalam kaca mata non muslim..dan jika hilangnya penyokong non muslim,banyak effect negatif kepada pengaruh PAS..

perkara kedua yang gua ramaikan sekiranya PAS tanpa TGNA pada masa akan datang adalah puak barua UmNo akan bermaharajalela..macam 5 anak org jutawan yang kematian bapa,pasti dibuat macam macam terhadap harta peninggalan bapa mereka itu..pastinya UG akan timbul kembali dengan lebih hangat..

perkara ketiga yang gua ramalkan akan berlaku sekiranya PAS tanpa TGNA pada masa depan adalah mungkin ramai pihak pro PR dalam PAS akan dipecat!!!mesti mereka akan dianak tirikan,dan secara tidak langsung akan memaksa mereka berambus dari PAS...

walaupun ini hanya ramalan gua,dan gua bukankan pengkaji politik yang hebat dan bijak,tapi ini tidak mustahil berlaku..

jadi,kita MERAYUlah agar TGNA kekal bersama PAS selagi nyawa dikandung badan...dan moga semua ahli PAS yang sayangkan PAS sentiasalah berdoa agar TGNA sentiasa sihat dan dipanjangkan umurnya..

PS-bercakap pasal doakan TGNA,bapa gua cakap pagi tadi,beliau terbaca dalam satu blog,satu komen seorang non muslim yang berugama hindu(atau buddha,gua lupa) serta taat pada agamanya dan melakukan sembahyangnya setiap pagi bahawa dia berkata tiap kali dia sembahyang(mengikut agamanya),dia akan mendoakan TGNA sihat selalu dan panjang umur..serius,gua tak tipu lu..jadi kalau orang non muslim boleh mendoakan TGNA,kenapa tidak anda yang baru sahaja selesai korban pagi tadi???kenapa tidak kita yang selalu solat 5 waktu menymebah Allah SWT..insafkan korang,,PAS tanpa TGNA is drown.....lemas kita..

1 comment:

Unknown said...

Mungkin ada kebenarannya,Jika PAS di ibaratkan sebatang pokok,Kelantan ibarat akarnya,jika pokok terkena penyakit buruk akar,lama kelamaan pokok itu akan tumbang.Manakala Umngok pula adalah ulat yang sedang merosakkan akar pokok itu.

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts