Tuesday, November 10, 2009

baiah:jawapan hadi jawapan TGNA


Tengok cara jawapan kedua pemimpin ini dah tahu siapa bijak dan siapa tidak bijak...

ulasan TGNA mengenai isu ini adalah begini:
Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat hari ini menafikan wujudnya apa yang dinamakan sumpah bai'ah yang membawa kepada perceraian isteri sehingga menjadi polemik baru dalam kepimpinan PAS sekarang. Menteri besar Kelantan berkata isu itu sengaja ditimbulkan oleh pihak tertentu di kalangan orang Islam sendiri yang dengki terhadap perjuangan PAS yang mula diterima oleh masyarakat umum. "Sebenarnya PAS ini telah didengki oleh orang Islam sendiri, oleh kerana parti ini berkembang akhir-akhir ini maka golongan sekular ini berusaha juga dan mencari juga jalan yang boleh menggugat kedudukan PAS. "Di Kelantan, isu bai'ah ini tak timbul langsung," katanya kepada pemberita di Kota Bharu hari ini, mengulas isu yang ditimbulkan oleh anggota parlimen Shah Alam, Khalid Samad baru-baru ini.(malaysiakini).

tengok cara tuan presiden jawab pula:

Di KUALA LUMPUR, Presiden PAS Datuk Abdul Hadi Awang berkata, PAS tidak akan mengambil sebarang tindakan atau memberikan penjelasan lanjut mengenai isu bai'ah kerana menganggap isu itu telah selesai. "Tak payah (siasatan), tidak ada (bai'ah), benda tu tidak ada, ia sudah selesai, sudah habis," jawabnya ringkas ketika ditanya pemberita di lobi Parlimen.(malaysiakini)

haha,inilah dia jawapan pak lah versi PAS,ya tidak ada salahnya jawapan begini,tetapi ia akan menpengaruhi keyakinan orang lain terhadap kita,kalau nak jawab begini,tak yah jadi presiden la...lain kali jawab saja "no komen","tak tahu"....hahaha

1 comment:

dusunraja said...

Ketiga - Isu dihalau daripada pejabat

Isu ini perlu dilihat dalam konteks keseluruhan dan bukan hanya dalam konteks kickdefella "dihalau" keluar daripada pejabat.

Secara ringkasnya begini : -

Pihak PMBK dan Persatuan Peniaga yang menaungi para peniaga di Pasar Besar MPKB pada awalnya telah bersetuju dengan syarat syarat pemindahan dan telah bersetuju untuk berpindah seperti mana yang telah diputuskan.

Namun, atas hasutan dan tangan tangan jahat kickdefella dan seorang Exco, para peniaga ini telah menuntut perkara baru yang tidak terkandung di dalam perjanjian awal.

Pihak yang mahu mencalarkan imej PMBK amnya dan imej Ir Arifahmi khususnya telah menghasut pihak peniaga untuk mengadakan demonstrasi di hadapan bangunan PMBK atas alasan Ir Arifahmi enggan bertemu para peniaga.

Untuk pengetahuan, pada tarikh tersebut, Ir Arifahmi perlu menguruskan satu urusan melibatkan PMBK Sawit di Gua Musang dan meminta agar perjumpaan itu ditetapkan pada suatu tarikh yang lain.

Kesempatan ini telah diambil oleh Exco yang "tak sabar sabar untuk jadi MB Kelantan" untuk menerima "kunjungan" para peniaga terbabit. Exco ini dengan penuh angkuh membawa para peniaga ini ke Bilik Mesyuarat PMBK dan pencerobohan beliau ini telah dihalang oleh beberapa pihak.

Walaupun beliau seorang Exco, namun itu tidak bererti beliau boleh melakukan apa sahaja yang beliau suka di PMBK.

Walaupun telah dihalang, Exco terbabit telah berjaya masuk ke dalam Bilik Mesyuarat bersama sama lebih kurang 20 orang peniaga dan beliau sendiri telah mengunci pintu Bilik Mesyuarat daripada dalam.

Hasilnya, kickdefella dan beberapa orang peniaga lagi telah gagal masuk dan telah diarahkan keluar daripada bangunan PMBK.

Staff PMBK tidak pernah mengunci Bilik Mesyuarat tersebut seperti mana yang didakwa oleh pihak tertentu. Kickdefella pula bukanlah dihalau daripada pejabatnya tetapi dihalang masuk ke Bilik Mesyuarat PMBK atas alasan "onar" yang ingin dilakukannya.

Jadi, soal beliau dihalau ini tidak timbul sama sekali.


Siapa exco : Pro Erdogan tolong jelaskan...

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts