Tuesday, November 10, 2009

bai'ah talak PAS

Gua masih tak pasti samada cerita pasal baiah talak 3 yang dilakukan oleh wakil PAS adalah cerita benar atau tidak,tetapi,i gua ada komen gua sendiri pasal perkara ini,dan kita terjah kepada perkara yang berhampiran.

Kita balik kepada latar belakang PAS dahulu,PAS adalah sebuah parti islam yang memperjuangkan islam,PAS bermatlamat untuk menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara islam dan bukan negara "orang islam"seperti sekarang.perjuangan PAS adalah perjuangan islam.

Dan setiap wakil PAS adlah orang yang punyai cita cita yang sama dengan matlamat parti,islam akan kuat di Malaysia jika PAS menjadi kuat,serta begitulah sebaliknya.

PAS seterusnya akan jadi kuat sekiranya wakilnya serta pemimpinnya tidak mengkhianati parti,PAS kemudian harus mencari jalan untuk mempastiakn agar tiada pihak yang mengkhianati PAS setelah berjaya dalam PAS..

Mungkin idea baiah ni wujud demi untuk mengelakkan pengkhianatan dalam parti..walau pun gua agak kurang setuju dengan baiah talak tiga ni,tetapi mungkin ia mampu mendatangkan kesan positif kepada perjuangan islam kat malaysia.

pemimpin umNo mengatakan bahawa akan ada wanita jadi janda coz diceraikan suami tanpa rela kedua belah pihak,....tetapi secara sedar,umNo sendiri telah "menjandakan"ramai wanita apabila bertindak meng"ISA" ramai suami kepada para wanita..ramai yang jadi "janda sementara" dan janda kekal..so,aman lebih teruk?

1 comment:

Reezl said...

bro..
walau baiah sekalipun, tak perlu la sampai talak2...
juz kalo lompat parti, letak jawatan secara bermaruah je udah...
talak nih perkara yang Allah benci...

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts