Thursday, November 5, 2009

Apa salah UG?

Perghhh,bagi segelintir orang bodoh,bila ditanya pasal unity govermant antara umNo pas,semestinya mereka bersetuju....dakwanya "inilah masanya melayu dan islam bergabung bagi perkuatkan umat islam kat malaysia.."

mungkin di mata mereka,orang yang menentang UG adalah manusia yang tidak sayangkan melayu dan islam...mungkin mereka juga tidak faham kenapa ada pihak yang menentang pengabungan ini,termasuk ulama besar negara,TGNA?

apa salah UG sehingga ramai orang menentangnya termasuk dari melayu islam sendiri?apa salah bersatu dgn umNo berbanding bersatu dengan DAP yang majoriti bukan islam?

ni salah dia:

mereka dakwa PAS sanggup bersetongkol dengan dap yang menolak islam....
jadi,adakah umNo tak tolak islam?
DAP tolak islam dan umNo tolak islam,sama je,bezanya,DAP majoriti teridir dari ahli bukan islam dan umNo majoriti mengaku isla,.
ironisnya,DAP yang majoriti bukan islam ni telah beri peluang kepada parti islam untuk mentadbir kerajaan negeri perak,dan umNo yang majoriti mengaku islam ni telah merampas kerajaan perak dari kerajaan yang menteri besarnya dari parti islam?siapa yang teruknya?

Satu lagi,umNo dan DAP ya masing masing menolak islam,seri la untuk mereka dalam bab ni,tetapi umNo lagi teruk sebab turut melakukan sesuatu yang bercanggah dari islam,walaupun islam melarang perkara seperti rasuah,salah guna kuasa,umNo yang parti mejoriti mengaku islam ini amatlah terkanal dengan rasuahnya,amat terkenal dengan penyelewengannya,DAP,walaupun bukan parti islam dan majoriti ahlinya non muslim,tetapi adakah mereka mengamalkan rasuah,salah guna kuasa?dari sudut ini,DAP lebih baik dari umNo.

mungkin,jika sebelum ini,PAS masih belum ada rekod bersama dengan umNo,pasti UG akan mampu terlaksana,tapi,sejarah merekod segalanya,PAS bukan tidak pernah "berkahwin" dengan umNo,pernah satu ketika dahulu PAS memilih untuk bersama umNo,,,dan kesannya???PAS diterajang dari dalam rumah hingga terpaksa bawa diri keluar sehelai sepinggan..

bagi gua,pemimpin PAS yang punyai agenda untuk bergabung dengan umNo adalah seorang yang jahat dan busuk hati,,mereka ini patutbermbus dari perjuangan islam dan perjuangan rakyat kerna mereka tidak layak untuk ini...

3 comments:

Anonymous said...

sokong dengan kenyataan diatas...

AdukaTeRUNa said...

Lu ? wa mau tanya sama lu aaaaa, kenapa itu PKR melayu yang lompat2? Pkr cina sama pkr hindu cool je lu tau ke? Kenapa DAP juga tarak main itu lompat2? wa pun pening fikir2 melayu PKR ni...lu apa Pikir?

keraspedal said...

anon:

saya pun sokong ... :)

aduka teruna:

itu kesilapan PkR dalam pemilihan calon wakil pru yang lalu...DSAI kena teliti betoi betoi dalam pemilihan calon bg pru 13 nanti..

tapi,yang lompat semuanya yang comform bermasalah,ini bukan satu perkara buruk,kalau osman jaliu dan dan sorang lagi tu dlm pkr,pasti rtm dan media umNgok akan belasah PKR kaw kaw...seb baik dia org lompat,tak beban snagat

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts