Wednesday, November 18, 2009

Apa pengorbanan TGNA kepada ISLAM????

Semalam,gua bicara dengan seorang guru,bukan bukan bicara 4 mata,cuma bicara melalui youtube mesej..

Gua anggap ni takdir lakan,Allah temukan gua dengan gua ni,nai dimenarikkan cerita,guru ini seorang yang ebrbangsa umNo,di awal pengenalan,gua meminta untuk beliau memberi sokongan kepada Tok Guru,masakan,beliau(guru ini)bukanlah orang yang aktif politik,maka beliau tidak dapat tangkap siapa "tok guru" yang gua maksudkan..

pabila gua beritahu siapa itu Tok Guru,maka beliau mengatakan bahawa beliau bukanlah menyokong TGNA..takde di negara demokrasi,beliau berhak untuk memilih siapa yang disukainya dan tidak disukainya..

semalam,dalam duk bicara soal tok guru ni,beliau meminta gua berikan apa pengorbanan yang telah dibuat TGNA terhadap islam ..

Jawapan segera gua adalah begini:

banyak yang beliau korbankan...wang ringgit dan usaha..

40% of his salary diberi kepada perjuangan islam..
cara beliau memimpin telah memberi pandangan positif org non muslim kepada islam..kalau dulu,islam dimomokkan sebagai agama yang zalim,potong tangan oleh pemerintah..
beliau snetiasa menasihati org islam di malaysia untuk jaga agama..

n i don't think ada sorang pun pemimpin umNo yang pernah berjuang 4 islam(yg masih hidup sekarang).....bahkan ramai yg berjuang untuk mengkayakan kroni..

dan kita jangan bicara soal pengorbanan sahaja,tgk perjuangan beliau,kalau nak kaya,mudah saja jalannya....tapi beliau memilih untuk hidup secara mudah...

beliau buat org non muslim tidak takut akan islam..itu satu perkara besar......

cara hidup beliau boleh dijadikan teladan...anda tahu berapa harga pen yang biasa beliau gunakan,hanya 30 sen....dan setiap kali menandatangani sesuatu,beliau akan menekan dengan perlahan pen itu agar dakwat pen tersebut tidak cepat habis...ini betul betul n bukan tipu..

di masjid milik beliau,jika anda pergi ke kelantan,selalu ckgu akan nampak seorang tua yang bongkok menyapu di luar masjid...pergi dekat2 and kenal pasti siapa si tua bongkok itu..

nanti saya berikan link blog tersebut kepada anda...

cara hidup beliau,kepimpinan beliau buat saya tertarik....seorang chinise pernah komen dlm satu blog,dia menyanyangi TGNA lebih dari dia menyanyangi Lim Kit siang...

n,sebagai balasannya,boleh ckgu beri saya siapa pemimpin umNo yang berjuang utk islam sekarang??atau boleh ckgu beri saya siapa pemimpin umNo yang bersih dari sebarang masalah sekarang..

ps-ckgu,kita cakap secara profesional sekarang ya....bukan gaduh ni...haha..ckgu saya ramai BN,tapi hubungan baik antara saya dan guru masih kekal sampai sekarang...

Ni la jawapan segera gua,duk mari dalam spontan..sekarang ,di bawah posting ni,gua nak beri pula link link berkenaan TGNA yang amat menarik berkenaan cara hidup TGNA,....walaupun ckgu itu meminta apa pengorbanan TGNA terhadap islam,tetapi sesungguhnya cara hidup TGNA yang melambangkan islam telah buat non muslim menghormati islam...

#pen TGNA
#rumah TGNA
#lagi mengenai tok guru



1 comment:

Pitot said...

Tuan tidak menjawab soalan dengan tepat.. cuba lagi fikir malam ni!!

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts