Saturday, July 18, 2009

KeNaPa KiTa TaK pErLu racist>>>



Kematian secara misteri Setiausaha Politik Exco Selangor, Teoh Beng Hock telah mencetuskan satu lagi fenomena kebencian rakyat terhadap umNo barisan naZional.mendiang yang ditemui mati di bawah ibu pejabat sprm membawa kepada kemarahan ramai pihak termasuk yang berbangsa melayu dan india.
Gua diberitahu,peserta yang turut menyertai perhimpunan mementang sprm di ibu pejabat sprm kelmarin bukan sahaja cina tetapi juga disetai oleh ramai aktivis melayu dan india.Seperti kata puteri reformasi negara,Nurul Izzah Anwar bahawa,
"apabila kita tolong orang miskin,kita tolong kerana mereka miskin,bukan kerana mereka melayu,cina atau india,apabila kita bangun membela orang yang dizalimi,kita lakukan bukan kerana dia islam,hindu atau buddha,kita bangun menentang kerana kita masyarakat yang bertamadun dan menentang kezaliman terhadap sesama insan"(majalah konsep).

Ini bermakna,masyarakat 1malaysia sudah sedar bahawa mereka adalah satu bangsa,berjuang demi sahabat senegara sebangsa mereka.melayu dizalimi,kita tolong melayu,cina dizalimi,kita tolong cina dan pabila india dizalimi,kita tolong india..cina jatuh india tolong,india jatuh melayu tolong dan apa salah jika melayu jatuh,cina dan india sama sama tolong.boleh?

Sebenarnya,perpaduan yang kuat sudah dipupuk sejak zaman reformasi lagi,semasa peristiwa anwar ibrahim,beliau melayu,tetapi pejuang remormasi tersohor seperti tian chua,elizabert wong dan ramai lagi adalah berbangsa cina,dan cina ini masih kekal bersama perjuangan reformasi tetapi terdapat pejuang tersohor reformasi melayu,anak didik anwar telah berpaling menyertai umNo,menjilat ludah sendiri,ini satu penghinaan terhadap diri dia sendiri.
oleh itu,kita diseru,tanpa mengira apa bangsa dan agama,dalam erti mudah,kitakan kawan,kita hendaklah bersama sama menentang perkauman dan parti yang membawa kepada perkauman seperti umNo,mca dan mic.itu kewajiban kita sebagai rakyat malaysia yang cintakan perpaduan di malaysia tercinta ini.

1 comment:

mola said...

Sdr tuan punya pro erdogan, tolong jangan rosakkan BM, dengan penggunaan ejaan KeNaPe KiTa TaK pErLu... Sdr tau tak, trend yang anda gunakan ini sudah menjadi ikutan anak-anak bangsa kita di sekolah, Tahun 1 lagi. Tolonglah. Kalau tak mau bersama mendaulatkan BM kita, jangan pula merosakkannya. Cikgu veteran.

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts