Monday, July 27, 2009

umNo yang masih gilakan pas...


Media media umNo sekarang masih terus menerus memainkan propaganda untuk memberitahu rakyat isu kerajaan perpaduan masih belum berakhir.Terbaru,sering mereka wara warakan bahawa tuan guru nik abdul aziz nik mat untuk berbaik baik dengan kerajaan pusat.

Samada mereka tidak faham atau apa ntah,apa yang gua faham dari apa yang tuan guru beritahu bahawa kerajaan pas kelantan akan berbaik dengan kerajaan pusat,dan ia harus bermula dengan pemberian royalti minyak sebanyak 1 billion(kelantan pun 1malaysia jugak).dan apa yang gua percaya adalah ini satu sindiran tetapi cakapan tegas tuan guru yang mahukan kerajaan pusat bayar royalti minyak kepada kelantan,yea la ...nak berbaik kan,mesti bayar dulu.

hisyamudin pula di dalam kenyataannya bahawa tuan guru harus ikhlas dalam tawaran berbaik baik itu,mungkin hisyam ni faham maksud tersirat tawaran tuan guru nik aziz.hmm,nak ikhlas macam mana yea jika kita dirompak secara terang terangan,apa mereka tidak tahu ka bahawa kita tahu mereka rompak kita.

apapun,isu tuan guru "beri salam" ni bukan perkara serius,yang seriusnya adalah pemberian hak royalti minyak kepada negeri serta rakayt kelantan.gua masih tidak nampak blogger pakatan rakyat yang membincangkan soal ini,yang ada hanya dari puak pencacai umNo@najis je.serta media rasmi parti itu yang membesar besarkan isu ini.

1 ogos ni,tuan guru akan menyertai satu perhimpunan mambantah ISA,jika hisyam ikhlas dengan pas,janganlah hadiahkan pemimpin dan pengikut pas yang menyertai perhimpunan itu dengan "air mawar"yang memedihkan mata itu yea.serta,jika nak tunjukkan lagi keikhlasan,jomlah sertai sekali perhimpunan itu.

gua percaya,ada penyokong pas yang mungkin risau dengan berita berita di media umno yang kuat perkatakan soal "tok guru beri salam"ni..dengarlah seruan hisyamudin rais,bacalah blog beliau(tukartiub),belajarlah dengan beliau macam mana untuk membaca berita politik di media umNo ini.terbalikkan faktanya.ini yang telah hisyam ajar,"cara baca akhbar"..belajarlah...

2 comments:

ijoks2009 said...

Tok guru kata berbaik bukan perpaduan.Itu dua perkara berbeza,takkan Umno tak faham,ke buat2 tak faham.

Berbaik tu kira macam gencatan senjata lah.Macam Palestin dgn Israel bila buat gencatan senjata bukan makna bersatu.

keraspedal said...

umNo ni memang jenis tak paham bahasa.......betul la ada blogger pr tukar nama umno kepda umngok

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts