Tuesday, July 14, 2009

gurindam tok guru sentiasa dimainkan sepanjang kempen...


Beri duit ambil, beri kain pakai, beri gula kacau, bila mengundi pangkah bulan...

gurindam ni dah dimainkan sejak dulu lagi dan ia tetap releven sepanjang zaman.selagi umNo wujud dimuka bumi ini,selagi itulah gurindam ini akan dimainkan.
time pilihan raya,perkara ini memang tidak boleh lari,boleh dikatakan,hari pilihan raya adalah hari rakyat,kerana setiap kali pilihan raya,rakyat akan diutamakan,samada dalam bentuk wang mahupun harta benda dan makanan,ini sentiasa menjadi hidangan rakyat yang disajikan umNo.rasuah dan umNo ibarat bagai aur dengan tebing,tidak mampu dipisahkan.

yea la,teringat pula satu lagi gurindam tok guru semasa pilihan raya kecil kuala terengganu tidak lama dahulu,bunyinya begini "umNo tahu rasuah tu salah,tapi jika tidak beri kalah,umNo pun terus serba salah".tapi gua fikir,rasanya langsung tidak terdetik perasaan salah dalam jiwa pemimpin umNo jika memberi rasuah kerana jiwa mereka memang kotor.no comment lagi la den.

No comments:

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts