Monday, July 13, 2009

menanti kemenangan manik urai:umNo memang takde modal


hmm,gua blank berita politik sejak komputer gua kena servis minggu lalu,tengok berita je la, tapi gua tengok berita macam tengok cerita drama la,hanya rekaan semata mata,takde kena mengena dengan hidup mahupun meninggal dunia.


gua terbaca la pasal modal kempen umNo dalam akhbar tempatan..undi pas tidak maju,calon pas hanya peniaga ikan,nak bina JAMBANtan bernilai 7 juta,modal kempen ni bukan buat rakyat inginkan umNo,malah buatkan rakyat meluat dengan umNo.undi pas tidak maju?ala,ni modal kempen umNo sejak berkurun lagi,dah takde siapa nak percaya lagi .peniaga ikan?apa masalah,nabi junjungan kita dulu pun seorang penggembala kambing kan?halal jadi lah,buat apa kerja tinggi tinggi tapi tetap hidup dengan duit yang tidak halal.pasai jambatan,kalau umNo ni pemerintah yang ihlas,tidak perlu untuk menang baru nak berjasa pada rakyat,ni la umNo dasar pilih kasih.celaka betul.hatuih.


di awal kempen ni,umNo sebenarnya dah gali kuburkan?berani berani diorang maki tok guru nik aziz,tuang minyak ke dalam api la,rakyat dah marah kat bn,bila kutuk tok guru,l;gi la kita marah..kadang kadang model kempen umNo ni sebenarnya maksud tersirat dia sedang menolang kita sebenarnya.yea dak?


biarlah,sekarang,rakyat manik urai dah agak senang,wang ditabur dimerata rata.bagus juga celaka umNo ni rasuah,kadang kadang dapat gak wang kat rakyat.kan? beri wang ambil,beri milo kacau,beri kain pakai,bila mengundi ,undilah pas...hidup tok guru...

No comments:

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts