Wednesday, July 22, 2009

blogger umNo yang bangang..


gua ada terbaca sebuah blog picisan dari blogger yang mendakwa pembela bangsa,tajuk artikel yang buatkan gua rasa blogger itu memang bangang dan bodoh adalah dia membuat satu persoalan samada pemimpin pakatan rakyat akan membela jika yang jatuh di bangunan sprm itu adalah melayu.menurut artikel itu itu lagi,pemimpin pakatan cuma menimbulkan sikap anti melayu apabila membakar surat khabar melayu.

hmm,kalau blog keraspedal ini milik hisyamudin rais,pasti tertulis 'kah..kah..kah..",tentu hisyamudin fikir betapa bodoh dan bangangnya blogger umNo ini.

Tentu blogger pembela bangsa itu lupa bahawa pernah dahulu seorang pemimpin rakyat dari dap iaitu YB ketua menteri pulau pinang sekarang pernah meringkuk di dalam penjara kajang selama berbulan bulan kerana membela nasib seorang gadis melayu yang dirogol oleh seorang pemimpin umNo.Nama pemimpin dap itu adalah Lim Guan Eng.boleh sesiapa teka samada lim guan eng tu melayu ka?india ka?cina ka?apakah blogger umNo ini sudah lupa.melayu mudah lupa...

blogger itu juga mengkin terlupa kes saudara Adi Anwar,dibelasah polis raja dimalaysia,gua tidak nampak seorang pun pemimpin melayu dari umNo yang bersuara mempertahankan saudara adi anwar,,berbeza dengan pemimpin pakatan yang terus menerus menentang kezaliman pihak polis terhadap rakyat malaysia tanpa mengira bangsa dan agama.

Begitu juga dengan kes roboh rumah setinggan penduduk melayu contohnya di berembang,hanay pemimpin pakatan yagn tegas bersuara mempertahankan nasib bangsa melayu di sana,pemimpin parti melayu di situ sibuk melancong di disneylandkan...

Bagi isu bakar surat khabar melayu tu,ai,rasanya tidak perlu dijawab itu dong,surat khabar itu hanyalah sampah,isinya hanya sampah,tiada apa berita yang berkualiti di dalamnya.dan biasalah sampah dibakar..kan..kan..kan..gua percaya si blogger itu juga selalu membakar surat khabar melayu itu di rumah dia untuk menhidupkan apikan.maknanya si blogger bangang itu sedang menimbulkan sentimen anti melayu ka?


No comments:

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts