Thursday, July 2, 2009

bila takde idea nak menulis...kita komen olang punya tulisan la


hmm,gua baca banyak blog politik hari ini,ada yang dari pro pakatan,ada yang pro umNo.

isunya dari pakatan hanya dua,manik urai dan dap di kedah.kita nampak yakin untuk menang di manik urai.mengenai isu dap kedah keluar dari pakatan,itu kita kira normal la,kita sebuah keluarga yang besar,gaduh gaduh tu perkara biasa,gaduh adik beradik la katakan,si adik dah lari dari rumah,takpe la,kita biar ibu bapa selesaikan,kita serah kepada pusat.pandangan masing masing ok.

dari tukartiub,gua baca pasal komen hisyamudin rais pasal kerajaan perpaduan,apabila ada sibodoh yang mendakwa
Tindakan Nik Abdul Aziz Nik Mat menolak kerajaan perpaduan dan mencabar Najib Razak untuk berdebat hanya akan menyebabkan kuasa orang Melayu di negara ini terus terhakis,si bodoh ini tidak lain tidak bukan adalah.....Setiausaha Agung Pergerakan Belia 4B Malaysia, Jamaluddin Abdul Rahim,komen hisyam memang slamber je maki tapi maksud mendalam.nak baca,lawat la blog beliau.

dari blogger umNo pulak,ada blog yang kata ustaz azizan lebih layak duduk di kerusi mursidul am pas,soal layak atau tidak,itu bukan anda yang tentukan,biar ahli je yang tentukan.bagi gua,dan lebih sejuta penyokong pakatan yakin dengan TGNA sebagai mursidul am,yang pencacai ubn nak cari pasal wat apa.kalau gitu,kerusi presiden umNo tu,Ku Li yang lebih layak,rasuah kita jarang dengar ada kaitan dengan dia,jaga kroni,dia mana ada kroni,jadi kalau kita nak persoalkan kerusi presiden,tentunya Ku Li lebih layak .

ada juga blogger umNo yang cakap pasal azmin ali rasuah,dia beri gambar yb azmin pegang duit,mereka dakwa rasuah,bukti kukuh mana?lain kali,siapa yang kenal blogger ubn ni,tangkap gambar dia pegang duit dan kita charge dia rasuah...boleh?ataupun kita ambil gambar pemimpin umNo pegang duit,dan kita dakwa rasuah...boleh?kalau gambar pemimpin uMNo pegang perempuan,gua banyak dalam simpanan,semua gua cedok dari google la.

tidak kurang juga blogger yang hemtam anwar dengan kes liwatnya,keluar hukum,dalil,hadis semua skali,gua nak tanya,beranikah mereka minta maaf dengan anwar jika anwar didapati tidak bersalah nanti?mereka juga persoalkan kenapa anwar tidak berani bersumpah,ok,kalau anwar angkat sumpah dan kata beliau tidak meliwat,korang akan percaya ker,korang hanya tahu putar belit fakta je.dasar blogger ubn ni sial blaka.

ada juga blogger ubn dakwa pemuda pas anti TGNA,mungkin tertelan banyak sangat kot penadol semalam,tajuk wacana ilmiah yang direncanakan itu adalah

BENARKAH PERJUANGAN UMNO TIDAK BERTENTANGAN DENGAN ISLAM,
biarlah,gua cuma nak tengok ada berani ka pemuda umNo sahut 'wacana" dari pemuda pas ni.fikirnya gua,pastinya pemuda sama dua kali lima ja dengan pemimpin dia si najib ni,sama sama takde teloq.najib sah dah pasti takkan debat dengan TGNA,kita harap pemuda umNo boleh la buktikan mereka sebenarnya ada teloq,cuma tersorok di tempat yang tidak dikenal pasti.

ada juga yang membidas pihak anti kerajaan yang menyemai budaya benci mahasiswa kepada kerajaan malaysia sampai conteng dinding untuk kutuk Bini Najib.sebenarnya bukan kita yang semai sifat benci mahasiswa kepada kerajaan ubn,mereka sendiri yang buatkan mahasiswa benci sama mereka.auku la,tu la,ni la.


mungkin satu hari nanti,mahasiswa akan bangkit secara terang untuk menentang kerajaan bn,dan kita kena berterima kasih kepada 5 'hero' dari um Itu.trime kasiey.




1 comment:

DR 1221 said...

Bloggers melontarkan idea & pandangan, sama macam saudara. Tulislah apa yg saudara berkenan. Jangan syok sendiri, sudahlah.

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts