Friday, April 30, 2010

Sesiapa Tak Setuju Dengan Hukum Dan Syariat Allah Sila Keluar Dari Bumi Allah


Oleh: Tok Janggut

Penulis setuju dengan titah Sultan Selangor bahawa sesiapa yang tak setuju dengan undang-undang Negeri Selangor, jangan datang ke Selangor. TAPI persoalanya ialah, undang-undang yang bagaimana? Adakah yang hanya berkait kononya "tidak boleh guna masjid untuk cakap politik saja?" Bagaimana jika yang datang ke Selangor untuk berzina, minum arak, berjudi, makan rasuah, tipu harta rakyat dan berbagai lagi itu dibolehkan?

Ingatlah, ini bumi dan seisinya kepunyaan Allah, milik Allah dan hak Allah yang mutlak. Allah telah berfirman dalam kitabnya yang suci, bahawa barangsiapa yang tidak mahu tunduk, tidak mahu akur dan cuba mengambilalih kuasa dan hak Allah, sila keluar dari bumi Allah ini dan rekaciptalah satu bumi lain mengikut kehendak kamu, dan disana kamu boleh berseronok sakan tanpa siapa boleh larang, mampukah?

Adalah suatu yang mengaibkan dan menghinakan apabila hukuman yang berkaitan dengan hak Allah seperti minum arak diambilalih oleh manusia yang juga peminum arak. Kini sesiapun sudah boleh minum arak, nak berzina, nak berjudi, nak membunuh secara terang-terangan kerana mahkamah tidak boleh buat apa. Si pesalah boleh mengadap Sultan untuk memohon ampun dari dikenakan tindakan undang-undang. Kenyataan Menteri Agama dan beberapa orang pemimpin UMNO/APCO bahawa sesiapa pun tidak boleh mempertikaikan keputusan Sultan seolah memberi amaran dan menghina bukan saja kepada rakyat bahkan seolah-olah ditujukan kepada Allah dan Rasul juga. Atau dengan kata lain "Allah dan Rasul jangan nak pertikai keputusan Sultan mengampunkan peminum arak itu, itu hak dan kuasa Sultan", lebihkurang begitulah. Kenyataan Mufti Perak pula seolah-olah bersetuju dengan keputusan Sultan itu dengan memberi alasan bahawa enam rotan bukanya hukum hudud.

Sepatutnya beliau menasihatkan Sultan yang kononya Ketua Agama supaya meminta Mahkamah Syariah menghukum dengan 80 rotan seperti yang diperintah oleh Allah, bukanya bersetuju hukuman 6 rotan dibatalkan dengan alasan enam rotan bukanya termasuk dalam hudud.

Mudah sungguh si Mufti ni mencari alasan untuk melarikan diri semata-mata kerana takut dengan Sultan lebih dari takutkan Allah.

Jadi sekiranya perintah Sultan mengatasi segala-galanya, yang wajib dipatuhi, mesti ikut, tak boleh bantah dan derhaka sehinggakan mengatasi taat dan patuh pada perintah Allah dan Rasul, maka elok sajalah pada sesiapa yang hidupnya bergelumang dengan maksiat, kezaliman, penindasan, penipuan dan berbagai kemungkaran lagi, keluar saja dari bumi ALLAH ini dengan segera. Kerana dengan ketiadaan golongan sebegini, barulah orang yang beriman hidup aman dan tenteram.

Jika ada golongan sesat mencadangkan agar di tarik taraf kerakyatan pada sesiapa yang derhaka pada Sultan, maka elok jugalah ditarik taraf "manusia nya" dari golongan yang derhaka pada Allah dan Rasul, samada keluar dari bumi Allah atau berdoa pada Allah supaya ditukar atau dijadikan setaraf dengan makhluk di rimba atau di zoo.

Amaran Allah bahawa Yahudi adalah bangsa yang dilaknat, yang jahat dan penipu, tiba-tiba UMNO pula berkawan dan menjemput mereka datang ke Malaysia bahkan turut mempromosi Negara Yahudi itu di MITI. Kini UMNO adalah sebahagian dari Yahudi. UMNO juga adalah cawangan Yahudi di Malaysia. Insyaallah, di akhirat kelak puak UMNO akan Allah bangkitkan dan dikumpulkan bersama puak Yahudi ini dan dicampakan ke dalam neraka yang sama dengan Yahudi kerana sebagai balasan berkawan dan berbaik-baik dengan Yahudi semasa di dunia sehinggkan sanggup menghina dan mengenepikan syariat Allah dan menghina ulama semata-mata untuk menjaga hati Yahudi dan berlutut dengan Yahudi.

Kita lihat saja strategi UMNO di setiap kempen pilihanraya samada PRU atau PRK. Apa yang dilakukan oleh UMNO tak ubah seperti apa yang dilakukan oleh Dajjal dan Yahudi. Rasuah, ugutan, keganasan, penipuan dan provokasi mereka tidak ada bezanya dengan perangai Yahudi setiap kali berdepan dengan umat Islam di seluruh dunia.

Inikah golongan yang dipertahankan dan di bela oleh Sultan dan Mufti serta orang Melayu yang bermaruah dan beragama? Patutlah ramai umat islam jahil dan menentang syariat Allah yang berkait dengan hudud, qisas dan sebagainya kerana perkara ini termasuk dalam bab politik (pemerintahan) dan perkara ini jugalah yang menjadi larangan kuat UMNO dari disampaikan di dalam masjid dan surau. Jika mereka tidak mampu menghalangnya (negeri yang dikuasai Pakatan Rakyat), UMNO akan menggunakan istana untuk menghalangnya. Tetapi jika nak berjudi, nak minum arak, nak berzina, makan rasuah, nak menipu atau nak hina syariat Allah dan Sunnah nabi, UMNO tak peduli, buatlah, asalkan kamu sokong UMNO/APCO. Inilah antara kejayaan Yahudi sejak berkawan dengan UMNO. Berbanggalah wahai Mufti dan orang Melayu dengan UMNO/APCO (sumber asal: rakyat marhean)

Wa setuju 110%....tajuk N3 ni pun dah bawa 1 juta erti....

8 comments:

Anonymous said...

gua tanya lu apa pasal negeri yg di perentah pr tak guna hukun hudud.tak takut ALLAH ka.gua muskil selama ini jawap ya

cik .Altantuya said...

lu ingat kerajaan negeri ada kuasa besar ka??bab undang2 ni kan terbatas..kena ikut perlembagaan persekutuan gak..x blaja p.am ke? ketertinggian perlembagaan..mana mana undang2 yg bercanggah dgn eprlembagaan akan terbatal..... bodoh punya anon..

puterajawa said...

x per anon tu dah baca makna nya terasa ler jugak..saper makan cili dia terasa pedas...

azman kamarul said...

Pencacai umno ni memang bengap sebab tu kena tipu dari dulu sampai ke la...dari muda sampai ke tua...HUDU TIDAK BOLEH DIJALANKAN SELAGI KERAJAN PUSAT(KERAJAAN UMNO-APCO) TIDAK MELULUSKAN UNDANG-UNDANG SYARIAH INI...tau tak bahalol pencacai umno.

Anonymous said...

apa takut dengan undang2 umno.seksa allah. azad allah. pertanyaan allah di alam kubor bagaimana.bagaimana dengan kedai no ekor.guna lah perkataan yg indah.kan islam megajar kita berhemah.siapa yg kena tipu belum tahu.

Anonymous said...

Perlembagaan Persekutuan Tidak menghalang HUDUD dilaksanakan...
Kita sedia maklum enakmen HUDUD Kelantan telah dipersetujui oleh majoriti pengubala undang2 negeri kelantan (ADUN yg terpilih) pd 1993. Tetapi tidak dilaksanakan.

Bukti HUDUD tidak dihalang oleh Perlembagaan Persekutuan:

Bukti 1...
Perkara 73.
(b) Badan Perundangan sesuatu Negeri boleh membuat undang-undang bagi keseluruhan atau mana-mana bahagian Negeri itu.


-Jelas disini, Perlembagaan Persekutuan memberi hak kpd setiap negeri melalui badan perundangan masing2 bagi mengubal mana2 enakmen perundangan negeri tersebut


Bukti 2...
Perkara 74.
(2) Tanpa menjejaskan apa-apa kuasa untuk membuat undang-undang yang diberikan kepadanya oleh mana-mana Perkara lain, Badan Perundangan sesuatu Negeri boleh membuat undang-undang mengenai apa-apa perkara yang disebut satu persatu dalam Senarai Negeri atau Senarai Bersama.


-Telah dinyatakan secara hitam putih bahawa Badan Perundangan sesuatu Negeri boleh mengubal mana2 bahagian dalam enakmen perundangan negeri.



Bukti 3...
Perkara 76.
(1) Parlimen boleh membuat undang-undang mengenai apa-apa perkara yang disebut satu persatu dalam Senarai Negeri, tetapi hanya seperti yang berikut sahaja, iaitu:

(a) bagi maksud melaksanakan apa-apa triti, perjanjian atau konvensyen antara Persekutuan dengan mana-mana negara lain, atau apa-apa keputusan sesuatu organisasi antarabangsa yang dianggotai oleh Persekutuan; atau
(b) bagi maksud menggalakkan keseragaman undang-undang antara dua Negeri atau lebih; atau
(c) jika diminta sedemikian oleh Dewan Undangan mana-mana Negeri.


-Jelas disini dalam perkara 76, klausa 1, sub klausa (c)... membawa maksud Perlembagaan Persekutuan boleh digunapakai didalam negeri2 tersebut, tetapi itupun jika Dewan Undangan mana-mana Negeri yg membenarkan ianya dilaksanakan.



Bukti 4...
Perkara 76
(2) Tiada undang-undang boleh dibuat menurut Perkara 76 klausa 1 subklausa (a) mengenai apa-apa perkara mengenai hukum Syarak atau adat orang Melayu atau mengenai apa-apa perkara tentang undang-undang atau adat anak negeri di Negeri Sabah dan Sarawak dan tiada Rang Undang-Undang bagi suatu undang-undang di bawah perenggan itu boleh dibawa di dalam mana-mana satu Majlis Parlimen sehingga Kerajaan mana-mana Negeri yang berkenaan telah dirundingi.


-Dijelaskan disini bertapa hak dan kuasa diberikan kpd sesuatu kerajaan negeri dalam membuat, memberi dan melaksanakan keputusan yg merangkumi perlaksanaan perundangan antara persekutuan dan negeri2 yg lain.

oleh: ~Yg mendapat 4 juta dr PAS~

Anonymous said...

Bukti 5...
Perkara 76
(3) Sesuatu undang-undang yang dibuat menurut Pekara 76 klausa 1, subklusa (b) dan (c).. tidak boleh berkuat kuasa di mana-mana Negeri sehingga undang-undang itu telah diterima pakai melalui suatu undang-undang yang dibuat oleh Badan Perundangan Negeri itu, dan selepas itu hendaklah disifatkan sebagai suatu undang-undang Negeri dan bukan suatu undang-undang persekutuan, dan boleh dipinda atau dimansuhkan sewajarnya melalui suatu undang-undang yang dibuat oleh Badan Perundangan itu.


-Sekali lagi ianya diulangi, dan secara fakta dinyatakan disini bertapa hak dan kuasa diberikan kpd sesuatu kerajaan negeri dalam membuat, memberi dan melaksanakan keputusan yg merangkumi perlaksanaan perundangan antara persekutuan dan negeri2 yg lain.




Bukti 6...
Perkara 76A.
(1) Dengan ini ditegaskan bahawa kuasa Parlimen untuk membuat undang-undang mengenai sesuatu perkara yang disebut satu persatu dalam Senarai Persekutuan termasuklah kuasa untuk membenarkan Badan-Badan Perundangan Negeri-Negeri atau mana-mana daripadanya, tertakluk kepada apa-apa syarat atau sekatan (jika ada) yang dikenakan oleh Parlimen, untuk membuat undang-undang mengenai kesemua atau mana-mana bahagian perkara itu.


-Menjelaskan bahawa setiap kerajaan negeri berhak mengubal enakmen perundangan negeri masing2 yg tidak tertakluk dalam sebarang sekatan oleh persekutuan sepertimana yg telah termaktub dan dipersetujui secara majoriti sebelum ini. Namun, perlaksanaan undang2 HUDUD tidak disenaraikan didalam senarai tersebut.



Bukti 7...
Perkara 76A
(2) Sesuatu undang-undang Negeri yang dibuat di bawah kuasa yang diberikan oleh Akta Parlimen sebagaimana yang disebut dalam Perkara 76A klausa 1, boleh, jika dan setakat yang diperuntukkan sedemikian oleh Akta itu, meminda atau memansuhkan (berkenaan dengan Negeri yang berkenaan) mana-mana undang-undang persekutuan yang telah diluluskan sebelum Akta itu.


...serta...

Perkara 76A
(3) Apa-apa perkara yang mengenainya Badan Perundangan sesuatu Negeri dibenarkan pada masa itu oleh Akta Parlimen untuk membuat undang-undang hendaklah, bagi maksud Perkara 79, 80 dan 82, dikira berkenaan dengan Negeri yang berkenaan seolah-olah perkara itu ialah suatu perkara yang disebut satu persatu dalam Senarai Bersama.




-Telah dijelaskan secara fakta, mana2 enakmen yg digubal oleh kerajaan negeri, jika tidak terdapat sekatan sepertimana yg dinyatakan didalam Perkara 76A (1)... maka enakmen itu sah dilaksanakan.




oleh: ~ Yg mendapat 4 Juta dr PAS~

Anonymous said...

Bukti 8...
Perkara 79.
(1) Jika didapati oleh pegawai pengerusi mana-mana satu Majlis Parlimen atau pegawai pengerusi Dewan Undangan mana-mana Negeri bahawa sesuatu Rang Undang-Undang atau sesuatu pindaan kepada Rang Undang-Undang mencadangkan suatu perubahan dalam undang-undang yang berhubungan dengan mana-mana perkara yang disebut satu persatu dalam Senarai Bersama, atau dengan mana-mana perkara yang disebut satu persatu dalam Senarai Negeri yang mengenainya Persekutuan sedang menjalankan fungsi mengikut Perkara 94, maka dia hendaklah memperakui Rang Undang-Undang atau pindaan itu bagi maksud Perkara ini.


.... dan....

(2) Sesuatu Rang Undang-Undang atau pindaan yang diperakui di bawah Perkara ini tidak boleh diteruskan sehingga empat minggu telah berlalu selepas penyiarannya, melainkan jika pegawai pengerusi itu membenarkan Rang Undang-Undang atau pindaan itu diteruskan atas alasan keterdesakan, setelah berpuas hati bahawa Kerajaan Negeri atau, mengikut mana-mana yang berkenaan, Kerajaan Persekutuan, telah dirundingi.


-Jelas disini Perlembagaan Persekutuan memperakui enakmen perundangan yg digubal oleh setiap negeri.





Bukti 9...
Perkara 80.
(1) Tertakluk kepada peruntukan yang berikut dalam Perkara ini kuasa eksekutif Persekutuan meliputi segala perkara yang mengenainya Parlimen boleh membuat undang-undang, dan kuasa eksekutif sesuatu Negeri meliputi segala perkara yang mengenainya Badan Perundangan Negeri itu boleh membuat undang-undang.


....manakala....

(3) Setakat yang sesuatu undang-undang yang dibuat di bawah Perkara 76 klausa 4, membuat peruntukan bagi memberikan kuasa eksekutif kepada Persekutuan, undang-undang itu tidak boleh berkuat kuasa di mana-mana Negeri melainkan jika diluluskan oleh Dewan Undangan Negeri itu melalui suatu ketetapan.

...dan...

(4) Undang-undang persekutuan boleh membuat peruntukan supaya kuasa eksekutif sesuatu Negeri hendaklah meliputi pentadbiran mana-mana peruntukan tertentu dalam undang-undang persekutuan dan boleh bagi maksud itu memberikan kuasa kepada dan mengenakan kewajipan pada mana-mana pihak berkuasa Negeri itu.


-Telah dinyatakan didalam ketiga-tiga klausa diatas, yg termaktub secara hitam putih dalam Perkara 80, secara jelas menyatakan terdapat peruntukan secara ekseklusif kpd sesuatu negeri menerusi badan perundangan negeri bagi mengubal dan melaksanakan enakmen yg dipersetujui secara majoriti.

Oleh: ~Yg mendapat 4 juta dr PAS~

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts