Friday, September 17, 2010

Perpaduan di Malaysia adalah mustahil selagi umNo memerintah

1Malaysia...Satu Slogan yang cukup menarik..merupakan gambaran tentang perpaduan yang dipupuk antara kaum di Malaysia..juga merupakan satu lawak antara negara yang amat mengelikan ketiak..

Muahaha..

Melayu sama melayu pun tak mampu berpadu di Malaysia..apatah lagi melayu sama cina sama india..

Semuanya salah parti pemerintah yang sebenarnya mempunyai kepentingan sekiranya rakyat Malaysia yang berbilang kaum tidak bersatu..

Sekiranya melayu sama melayu...mereka akan pergi kat umNo..

Cina sama cina..MCA jawabnya..

India sama india..mic lah sasarannya..

Tapi kalau melayu plus cina plus india...mana mana boleh..DAP,PKR mahupun PAS,.dan satu yang comform,bila melayu mahu kawan sama cina,mereka tidak boleh bersama umNo kerana umNo dan Cina memang ibarat langit dan bumi hubungan mereka..

Kalau cina sokong umNo..mereka pengkhianat bangsa cina..umNo bilang CINA pendatang,,

Kalau melayu bersama Gerakan...ini melayu tak sedar diri...(haha)

Lalu bergaduhlah gerombolan(BN)..

Baik..kembali kepada tajuk selepas 12 perenggan gua merapu..

Bercakap soal perpaduan..tak dapat dinafikan..melayu sama melayu pun masih belum bersatu..ini bukan kerna ego..tapi kerna prinsip perjuangan yang berbeza..ideologi yang berbeza..

umat islam selepas zaman nabi Muhammad pun tidak mampu untuk bersatu,apatah lagi kita melayu yang memang amatlah berbeza dasar perjuangan..yang berbeza pemikiran..Melayu malaysia terbahagi kepada 2 iaitu melayu umNo dan Melayu PAS..walaupun ini nanpak remeh,sebenarnya terdapat perbezaan besar antara 2 golongan melayu ini..(ps-skrang wujud melayu perkasa,hehe)

Cara untuk mengtasi masalah ini adalah amat mudah sekali cakapnya..iaitu dengan bubarkan umNo dan semua melayu yang mengaku islam join PAS belaka..tapi itu mustahil...maka..MUSTAHIL LAH PERPADUAN ANTARA MELAYU DI MALAYSIA.. :(..

untuk melihat dari segi melayu berpadu dengan cina dan india..walaupun pemimpin negara dakwa,CINA,INDIA,MELAYU bersatu dalam Barisan Nasional...itu hanyalah SEJARAH...past tense...skrang..itu satu lawak jenaka...kah..kah..kah..mybe dalam PERIKATAN mereka bersatu,tapi skrang ...? "lu olang pendatang..balik lu punya negara la"..pendatang..pendatang..pendatang..(hakrak umNo)

PAS adalah parti berasaskan agama islam yang berada di negara majmuk Malaysia ini,dalam pas ada cina india melayu islam..dan sekarang,dikuatkan lagi dengan Kelab Penyokong PAS dari kaum cina dan india..ini menunjukkan sesuatu yang bermakna buat islam di Malaysia sebenarnya...slogan PAS untuk semua berjaya menarik orang cina dan india yang non muslim..

katanya umNo..PAS ubah dari ISLAM UNTUK SEMUA kepada PAS untuk semua dalam menarik sokongan orang non muslim,tetapi sedar atau tidak,PAS dengan islam adalah sebati sejak zaman penubuhannya lagi,jadi semua dah tahu PAS itu mewakili islam di Malaysia,

gua yakin,ahli ahli kelab penyokong PAS tahu akan dasar PAS...jadi mereka tetap menyokong PAS,terbuktilah..islam sebenarnya tidak menakutkan mereka..yang menakutkan orang cina dan india adalah KETUANAN MELAYU..

Jadi..sah la..selagi umNo yang berkuasa..parti melayu itu yang berkuasa..parti keris yang berkuasa...parti ketuanan melayu yang berkuasa...perpaduan adalah mustahil..bukan hanya bagi kaum yang berbeza..bahkan bagi melayu sama melayu // <:)

PS-sory la kalau korang tak faham N3 gua..gua tengah mengntuk ni..gua tulis yang datang datang kepala jerk..hehe....love u all...nite.

No comments:

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts