Saturday, September 18, 2010

Kesetiaan Zaid Ibrahim dinilai selepas selesai pemilihan PKR kelak.


Ni N3 pertama gua pasal pemilihan PKr ni..Gua ingat tak mahu sebut pun pasal memang gua tahu,kalau tiba hari hari pemilihan camni,sahabat pun jadi musuh,isteri pun jadi lawan..hak..hak..

Gua tak mahu sentuh bab bab lain,gua hanya nak ungit bab yang paling hangat iaitu pemilihan untuk jawatan timbalan presiden PKR dimana 3 nama telah mewakilkan diri untuk bertanding..tapi kena dapat lesen dulu,paling kurang 18 pencalonan(maaf kalau gua silap)..

Tiga nama yang mahu merebut jawatan kedua tinggi ini iaitu Azmin Ali,Zaid Ibrahim dan Mustafa Kamil Ayub,tiga nama besar dalam arena politik negara..

Menurut laporan Malaysiakini,Azmin kini mendahului rangking dalam jumlah pencalonan iaitu sebanyak 13 pencalonan,dan Zaih dan Mustafa masing masing 5 dan 6 pencalonan..

Korang baca la kat sini maklumat tentang pencalonan bla bla bla ni di sini..ni takde kaitan dengan tajuk n3 gua pun..Gua nak bicara soal Zaid je..

Ok..Kembali pada tajuk selepas 6 perenggan gua merapu..

Zaid Ibrahim sertai PKR masih tak sampai 2 tahun,baru setahun jagung dalam PKR,mustafa and Azmin adalah orang lama,jadi amatlah lojik sekiranya Zaid tak lepas untuk bertanding pun jawatan Timbalan Presiden,mungkin awal awal lagi tersingkir,ahli dan pemimpin akar umbi masih ragui kesetiaan Zaid terhadap parti walaupun mungkin niatnya ikhlas berjuang untuk rakyat dan parti..

Dan sedikit kesetiaannya akan nampak selepas pemilihan kelak..andai kata,Zaid Ibrahim tewas,tak sampai hajat nak jadi Timbalan Presiden,sekiranya beliau masih komited dengan parti,tidak join umNo semula..atau tidak merapu meraban pi maki PKr kerana tewas,maknanya,rakyat akan tengok,pemimpin akar umbi akan nampak bahawa Zaid Ibrahim ni bukan perjuangkan pangkat,tetapi beliau punyai niat yang ikhlas untuk berjuang bersama PKR dalam menuntut keadilan bagi rakyat jelata..

Tapi kalau sebaliknya berlaku.....maka negatiflah tanggapan semua penyokong pakatan rakyat terhadap beliau..

Tetapi,secara jujur dan ikhlas,,gua percayakan Zaid Ibrahim,tapi untuk jawatan timbalan Presiden,Gua sokong Azmin..beliau lebih dari segala sudut..samada pengalaman dalam perjuangan(bukan dalam politik je nak pengalaman),dan pengorbanan yang besar terhadap PKR...

Reformasi...reformasi...reformasi..!!!

Laungan Reformasi untuk wira wira kita.
..

No comments:

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts