Saturday, January 30, 2010

kuatkan semangat Aduka!!


Seorang penulis blog dihadapkan ke Mahkamah Sesyen Seremban hari ini atas tuduhan menghina Almarhum Sultan Johor.


Khairul Nizam Abd Ghani, 29, yang dikenali dengan nama penanya Aduka Taruna, sebelum ini diperintahkan ditahan reman empat hari oleh mahkamah majistret Kota Baharu.

Perintah tahanan reman itu berakhir hari ini.

Beliau mengaku tidak bersalah terhadap tuduhan menghina dengan niat untuk menyakiti institusi kesultanan Johor dan rakyat antara jam 7.25 sehingga 9.05 pada 22 Jan.(baca lagi)

Gua tak nak komen apa apa,gua salah seorang dari pembaca setia blog Aduka dan gua amat suka akan gaya penulisan beliau yang tinggi,...ya..walaupun agak kasar,tetapi ia berfakta dan bukan fitnah..beliau bukan kaki fitnah seperti yang terpampang kat atas blog gua tu..

Mungkin beliau tidak peka akan sentiviti tentang sesuatu perkara di Malaysia ini,terima la kesannya..

Tapi Aduka sebagai rakan blogger,gua doakan dikau selamat,

moga diampuni ALLAH S.T.W

moga sihat sejahtera..

tabahkan hati..

moga dimurahkan rezeki..

dan kalau tak terlambat...selamat pengantin baru..

sentiasalah memohon keampunan dari Allah kerna Allah itu Maha Pengampun lagi maha mengasihi hambanya,,

KIta duk tinggal di dunia milik Allah,hanya kepadaNya kita berserah..

blogger blogger lain boleh jadikan ini sebagai pengajaran..

last but not least Aduka....kuatkan semangat...

gua juga memohon,siapa siapa yang terasa dengan Aduka,maafkan saja beliau..beliau manusia biasa,bisa tersilap juga...semua orang ada lakukan kesilapan kan..dan SEMUA bermaksud SEMUA....orang tinggi,orang bawahan,masing masing ada buat silap.


4 comments:

MalasMenulis said...

kena tukau dah jadi aduka tiada teruna...kihkihkih

AzamDean said...

woi!!!!!! ingat aku lagi tak!!!!!! aku pun blogging gak skang woI!!!!! hahahaha

AzamDean said...

woi ni aku lah..ingat aku lagi tak!!!!! aku pun blogging gak skang wei.. heheh!!!!!!

Anonymous said...

org mcm aduka pon ko sokong..

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts