Friday, January 22, 2010

Siapa untung andai muslim dan non muslim tidak bersatu di Malaysia?

Bermula dengan isu nama Allah,kepada pembakaran gereka dan terbaru bom surau,kemudian apa lagi yang bakal berlaku di negara Malaysia tercinta ini?peperangan antara agama pula ker?

Mungkin ada pihak yang bercita citi untuk mempastikan perpaduan antara rakyat berbilang agama tidak akan tercapai dengan baik kerna dek motif politik..

Andai tidak rasa curiga antara penganut bukan islam terhadap islam,pasti sebuah parti ISLAM akan diterima ramai dan parti lawan pasti tertekan giller..

Andai orang islam tidak curiga sama penganut yang berugama selain islam,pasti sebuah parti lawan itu akan berasa tidak selesa kerna "perjuangan"mereka selama ini untuk mempastikan semangat assobiyah(walaupun ia antara kaum,tapi ia amat bersangkut dengan agama kerna di Malaysia,setiap kaum punyai agama yang majorti menguasai) antara kaum di Malaysia sentiasa wujud akan hilang..

Dalam untuk mengekalkan kuasa,rencana jahat cuba untuk dilakukan,dan mereka gunakan agama dalam mempastikan agenda jahat mereka ini..

kita kaji soal penggunaan nama Allah dahulu,ramailah yang bertindak untuk kononnya menjadi wira ISLAM dengan menentang perkara ini,sedangkan itu cuma dusta semata mata,banyak perkara boleh dipertikaikan,andai benar mereka pejuang ISLAM,kenapa tidak mereka benar benar berjuang untuk ISLAM dalam perbagai sudut lagi,adakah perjuangan ISLAM  anda setakat itu sahaja?dan jika benar itu satu perjuangan,adakah mereka ini jujur?serta ikhlas dalam perjuangan?mereka lebih tahu,dan Allah maha mengetahui..baik,mari kita kaji kemungkinan motif utama mereka,pasti tidak lain tidak bukan,ia adalah untuk menimbulakan rasa curiga antara rakyat yang berbilang kaum dan agama di Malaysia,agar mereka dapat capai kepentingan mereka.

Soal pengeboman gereja,dan pada masa yang sama pembakaran surau,andaian gua,ini semua hanyalah satu provokasi dari pihak berkepentingan,yang mahukan kebencian tersemat dalam hati rakyat Malaysia yang berbilang ugama(antara satu sama lain)..

difikirkan dengan telti,lihat siapa yang untung??

Gua tak nak sebut nama mana mana parti politik dalam posting ini,korang fikir la sendiri...

penulisan gua hari ini mungkin agak tidak tersusun kerna letih,kalau tak faham baca sekali,baca 10 kali ok..hehe


1 comment:

cucu mamak kutty, said...

pecah dan perintah.....sebab tu umno berkuasa hingga la ni......sial punya umno dan mereka2 yg menyokong umno dan ahli umno...yg undi umnoBN tu kau org masuk nantri kau jawab le dgn maklaikat zabaniah atas kebodohan kau org undi umnoBN tu....BN ZALIM TERHADAP RAKYAT...UMNO KHIANAT TERHADAP ISLAM

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts