Thursday, February 23, 2012

Kelantan miskin atau umNo perompak??


Siapa lebih lama berkuasa maka dialah lebih KAYA..tak begitu? ;-)

Memandangkan Sudah 20 tahun menteri besar TG Nik Aziz memerintah Kelantan namun 'tidak mampu' nak upgrade rumah jadi banglo. Berbeza dengan menteri perompak dari umnobn baru 2 tahun pegang jawatan dah boleh buat rumah agam besar gedabak.

Namun masih ada yang hairan...

Kelantan negeri termiskin tetapi... negeri itu menduduki tempat kedua dalam "Kadar Hutang Negeri Terendah" setelah umno kelantan meniggalkan hutang 720 juta pada tahun 1990. Kalau negeri miskin takkan boleh bayar hutang peninggalan umno beruk turr.

Kelantan negeri termiskin tetapi... ada pulak pelabur buka pasaraya Tesco di negeri tersebut. Malah Setiap hari minggu TESCO Kota Bharu memungut lebih RM1 juta sehari. Dan 85% pelanggan TESCO Kota Bharu membuat pembayaran dalam bentuk tunai yg merupakan peratusan pungutan tunai tertinggi di Malaysia. Miskin kah mereka jika mampu membeli secara TUNAI?

Kelantan negeri termiskin tetapi... bila anda ke ceruk kampung di daerah sekitar kelantan anda pasti melihat setiap rumah ada sebuah kereta. Pelikkan... Kalau miskin kereta kecil pun mereka tak mampu beli.

Dan Paling hairan Kelantan akan bina lebuhraya TANPA BANTUAN KERAjaan Persekutuan....;-)

No comments:

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts