Friday, July 30, 2010

Papa Gomo..menulis untuk mengmpu =)


Gomo tak marah pun Tony Pua bila dia nak minta Kerajaan Negeri Selangor hapuskan Hak Ekuiti Bumiputera dalam pembelian premis komersial di dalam Selangor. Malah kalau isu yang Tony Pua ni bawa ke seluruh negara pun Gomo tak marah. Al Maklum kita orang Melayu kan selalunya bersabar dan akan keluarkan ayat: "Takpa, Biar pi Lah....." Tony Pua tu Bangsa Cina, dah tentulah dia bercakap atas kapasiti menyokong apa sahaja yang baik buat Bangsa Cina yang lain. Tak kiralah DAP ke, PKR ke, MCA ke, GERAKAN ke setiap pemimpin yang ada akan memperjuangkan Bangsa Mereka sendiri. Itu yang lebih penting. Tony Pua tak perlu nak jaga hati orang Melayu, malah dia tak peduli pun pengundi Melayu dalam kawasaan nya itu. Sebab apa? Sebab Tony Pua faham dan tahu, orang Melayu ada saluran di pihak atasan untuk membawanya. Jadi tiada masaalah bagi Tony Pua bila membawa isu bangsa Cina. Pemimpin Melayu kan ramai lagi......(jangan baca lagi di sini)

Gomo lagi gomo...gomo perabih najis najis depan ko tu..

ceewah...kuat ko "sindir" eea.

Tapi sedar tak sedar,sindiran ko balik ke muka ko sendiri..ibarat ko berak di ruangan tanpa graviti,najis yang keluar hinggap atas kepala n masuk ke mulot ko..

Bila wakil DAP minta dihapuskan diskaun untuk bumiputera dalam pembelian pre,mis komersial,ko cakap DAP perkauman,pro CINA semata mata,tapi sedar ke tak, tindakan wakil DAP itu langsung tidak merugikan majoriti orang melayu termasuklah PAPA GOMO sendiri..

WOOIIITTT..gomo mampu ke beli rumah yang bernilai jutaan ringgit,,?ramai mana melayu yang dapat beli rumah sebegitu melainkan melayu melayu kroni umNo??

Diskaun itu dulu sebenarnya tidak lain tidak bukan hanyalah untuk membantu kroni kroni umNo yang ingin hidup mewah dan nampak mewah jer..

Cukup jelas diskaun rumah RM1-2juta ni hanya mengguntungkan kroni UMNO yg dah kaya-raya.Bayangkan 5% x RM2,000,000 = RM100,000. Sapa tak nak untung . kalAU beli 10 unit dah jadi jutawan lagi sekali. Lepas beli banyak pilihan, nak jual balik secara under-counter kat bukan bumi, bagi sewa kat ex-pat tekan harga mahal, macam2 boleh!! PERKARA NI BUAT PEMIMPIN UMNO semakin kaya, pencacai UMNO yang bongok je yang miskin sampai tua..


{lagi n3 berkaitan di sini}

No comments:

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts