Friday, December 10, 2010

Perkara yang gua tidak puas hati dengan Anwar Ibrahim..

Dato Seri Anwar Ibrahim adalah tokoh politik terhebat tanah air..beliau merupakan pemimpin yang paling berkarishma,hebat berpidato,serta berani..Dari usia muda lagi,beliau menjadi ikutan anak anak muda..

Beliau juga pengasas kepada Angkatan Belia Islam Malaysia yang pernah menjadi fenomena satu ketika dahulu,satu persatuan yang terus mengangkat Anwar sebagai pemimpin anak muda..

Kemudian,dipendek cerita,beliau telah join umNo pada awal tahun 80-an,ini adalah tindakan yang agak mengecewakan ramai tetapi dari pandangan jauh,ia sebenarnya memberi kebaikan kepada Anwar dan pembangkang.

Dato Seri Anwar dipecat dari umNo pada 1998,dan tertubuhnya keADILan selepas pemecatan beliau..

Tip..top..tip...top..

Beliau bebas pada tahun 2004,ini satu berita gumbira,beliau skrg boleh memimpin parti anti umNo dan membantu tokoh tokoh yang membantunya dan menyokongnya disepanjang beliau dipenjara walaupun ketika DSAI ketika menjadi Timbalan Perdana Menteri merangkap timbalan presiden umNo,beliau memang tak pernah beri muka pada PAS dan DAP..

Apapun,kembalinya DSAI membawa semangat baru kepada rakyat dan parti pembangkang..

Tetapi,sepanjang beliau memimpin PAKATAN RAKYAT,terdapat beberapa tindakan beliau yang gua tidak puas hati..

Perkara yang gua amat sangat sangat tidak puas hati terhadap ANWAR adalah Berkenaan Ezam Mohd Nor..

12 tahun lalu,Ezamlah yang begitu kuat membela DSAI,Ezam lah yang sanggup tinggalkan keselesaan demi perjuangkan DSAI,Ezam merantau ke negara lain seperti indonesia kerana DSAI,beliau telah berjuang bermati matian demi mangsa kezaliman iaitu Anwar IBRAHIM,tetapi bila Ezam "merajuk' Anwar tidak cuba untuk "memujuk' Ezam kembali..

Gua tidak tahu apa sebenarnya yang berlaku.tetapi alasan yang diberi Ezam kerana join umNo bagi gua hanya perkara yang bukan menjadi faktor utama Ezam menjadi anti ANWAR..mesti ada perkara yang membuat beliau "merajuk" dengan Anwar..

Ezam mungkin salah,DSAI mungkin salah,tetapi andainya Anwar mampu "memujuk" Ezam sebagaimana DSAI dapat memujuk rakyat Malaysia untuk mengundi pembangkang pada pru 12,pastinya Ezam masih bersama pr.

Pendek kata,jika Anwar bertindak menyelesaikan ketidak puasan hati EZAM,insyAllah,tidak berlaku perkara seperti hari ini.Jika anwar salah,minta maaflah padanya,dan jika Ezam salah,tegurlah secara betul.

Ezam sebenarnya cuba menikmati perjuangannya terhadap Anwar tika dahulu,tetapi beliau gagal,DSAI tidak pun membela dan menyanyangi Ezam,dan meranalah Ezam,kerana itu beliau keluar pkr dan menyertai umnO..

ps-hanya pandangan peribadi gua..

2 comments:

Anonymous said...

eh ko ni stpm dah selesai ke belum???

keraspedal said...

belum...2 paper ag..hik..hik....

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts