Monday, December 20, 2010

DSAI ternyata masih dihormati..ramai lagi yang celik :)


Gua terpanggil untuk meletakkan komen seorang pembaca n4 semalam yang bertajuk memang nyata Anwar anugerah Allah buat malaysia..Harap dapat konsi bersama,dan membuka mata sebahagian orang yang menentang perjuangan murni Dato Seri Anwar Ibrahim..
Hamba Allah tersebut menamakan dirinya sebagai otaklunyai...
otaklunyai said...

Assalamualaikum w.b.t.,

Saya merasa terpanggil untuk menyatakan sokongan terhadap tulisan saudara mengenai Anwar.

Pernahkah orang2 melayu yang kononnya terlalu islam berfikir dalam hampir 26 juta rakyat malaysia hanya ada seorang manusia yang sanggup dan diberi kekuatan oleh Allah S.W.T untuk melawan kemungkaran umgok yang zalim secara berdepan dan berani.

Apa yang kita perlu lakukan adalah berjihad untuk menyokong beliau didalam perjuangan untuk menghapuskan kezaliman, kemungkaran dan kesesatan yang nyata yang dibawa oleh pemerintah yang ada sekarang yang saya kira telah menjadi kewajipan kita sebagai umat yang mengaku Islam kerana semua ini akan diperhitungkan kelak dihadapan mahkamah Allah Rabbuljalil.

Sekurang-kurangnya kita boleh menyatakan sumbangan kita dalam menyokong golongan yang menentang kezaliman dan menyokong golongan yang berjuang untuk menegakkan Kalimah Allah sebagai cara hidup.

Namun disebalik fitnah yang dihadapi oleh beliau sehingga kini ada kurniaan Allah S.W.T. kepada beliau yang mungkin kita alpa.

Allah yang maha Pengasih, Maha Pengampun dan Maha Mengasihani pasti mengurniakan pahala setiap hari malah setiap detik kepada beliau atas segala fitnah, kezaliman dan kekejaman yang beliau dan keluarga beliau tempuhi kini.

Semoga sekeluarga akan dikurniakan hidayah dan kesabaran untuk menghadapi kezaliman ini.

Dan Insyaallah diakhirat kelak orang2 yang melakukan fitnah ini dan bersama bersubahat samada dengan menyokong, mempercayai, tidak membenci didalam hati malah secara langsung melakukannya, akan membayar segala dosa itu dengan pahala mereka malah akan menanggung pula dosa pihak yang difitnahkan semasa didunia.

Allah S.W.T telah memberi petunjuk dan amaran bahwasanya segala tuduhan zina atau liwat wajib dihadikan 4 orang saksi yang adil. Tanpa 4 orang saksi itu maka tuduhan itu adalah fitnah. Kita ynag mengaku Islam ini sewajibnya beriman kepada perintah Allah ini sekiranya gagal kita telah melakukan salah satu dari dosa besar. Cukup mudah untuk kita mencari jalan penyelesaiannya tetapi kita tidak yakin dengan ayat2 dan perintah Allah.

Dan ada firman Allah yang bermaksud "sekiranya datang suatu berita hendaklah kamu selidiki terutama berita dari orang2 fasik supaya kamu tidak menyesal"...

Apakah tahap keimana kita kepada perintah Allah, Al-Quran dan Hadith. Apakah cukup dengan mengadakan tilawah Al-Quran setiap tahun sebagai tanda keimanan itu atau sekadar menipu dan menyesatkan rakyat dan masyarakat. Wallahualam

2 comments:

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts