Friday, March 19, 2010

Sebab terdapat segelintir pemimpin PAS yang tidak suka akan gabungan Pakatan Rakyat..


Assalamualaikum dan salam sejahtra....

Ini bukan mengenai isu semasa,tetapi sedikit pendapat(ulang:pendapat,pandangan) gua tentang kenapa terdapat juga ada segelintir pemimpin PAS yang kurang senang dengan Pakatan Rakyat.

Baik,dah ada pembaca yang rasa gua merapu??haha...mampos korang ler..

Gua yakin gua tidak merapu,gua bukan nak cetuskan apa apa pergaduhan,bukan nak jadi batu api,tapi sekadar nak luah rasa hati gua terhadap PAS setelah agak lama tidak menulis dengan teliti..sekadar copy posting blogger lain dan beri komen je..

Siapa yang kurang senang dengan PR ni?

korang buta ke??ke bodoh?soalan ni pun tidak boleh fikir,,kenanglah kamu pada unity Goverment(BM: KERAjaan PerpaduanG..),juga mengenai isu yang baru timbul yang anda boleh baca di blog ini ia mengenai konspirasi jatuhkan kerajaan Pakatan rakyat oleh pemimin PAS sendrii..

Bunyi agak tidak lojikkan??tapi ini tidak mustahil saudara dan pembaca sekalian..

Ada 3 spisis "orang PAS" yang kurang senang dengan Pakatan Rakyat...

Satu spisis adalah spisis yang tidak boleh terima DAP sebagai sekutu PAS..percaya atau tidak,adalah terdapat golongan ini dalam kalangan jemaah PAS..gua tidak boleh,ramai kawan kawan PAS gua yang berfikiran bahawa DAP bukan kawan..gua tiadalah bukti tulisan mahupun rakaman,tetapi ini melalui pemerhatian dan pengalaman gua sendiri..(macam la dah lama hidup gua ni)hehe..

Balik kepada tidak suka DAP ini,ya..hal ini jadi faktor mereka tidak senang dengan dengan pakatan rakyat yang di dalamnya terdapat gabungan PAS-DAP-PKR..

Bahkan mereka mungkin fikir PAS mampu berjuang bersendirian,atau mungkin bagi yang tidak waras sikit mereka fikir mungkin PAS boleh memilih umNo sebagai sekutu(uweeeeeeeeeek)..

Sesungguhnya mereka silap.....mereka silap seribu kali silap...Ya benar DAP itu perjuangannya bukan perjuangan menegakkan syiar ISLAM tetapi perjuangannya juga berkait dengan agenda agenda ISLAM iaitu hapuskan rasuah,salah guna kuasa dan menentang kezaliman,jadi adalah tidak salah untuk kita bersma DAP wahai sahabatku..perlu diingat, sebilangan dari pemimpin mereka(DAP),mereka adalah "zimmi"....bukan harbi,jadi mereka adalah kawan kita..jangan nak benci atau anti kepada mereka...DAP 1 juta kali lebih baik dari umNo neh..

Jadi,bagi mereka yang punyai persepsi buruk lagi tentang DAP,ubahlah sayang,,kepada pemimpin pemimpin PAS yang waras,sentiasalah turun padang untuk jelaskan kpada penyokong penyokong anda tentang benafiktif Pakatan Rakyat kepada kita dan PAS..dan ingatlah,masih ada penyokong PAS yang masih tertutup fikiran warasnya untuk menerima dap..lebih lebih lagi orang kampung yang tinggal di kejiranan majoriti melayu.

Baik,spisis kedua "orang pas" yang kurang senang dengan pakatan rakyat adalah terdiri dari mereka yang "kurang suka" kepada Anwar Ibrahim... (???)

Kenapa?korang tidak percaya ka?ya,janganlah dinafikan bahawa ada sebilangan ahli dan pemimpin PAS yang tidak suka kepada DSAI...mungkin tidak suka kerana dah termakan dan telan terus propaganda BN bahawa DSAI agen yahudi dan barat,serta kurang senang dengan "keliberalan" DSAI....dan ada juga yang kurang senang dengan DSAI kerana pengaruh DSAI yang lebih kuat dan besar berbanding dirinya..siapa??hehe..korang fikir le sndiri..

Tapi bagi orang orang PAS yang berfikiran begini ni,renung balik...PRU12....

spisis ketiga adalah tertumpu kepada pemimpin PAS iaitu yang jenis Giller kuasa..nak jadi MB nak jadi menteri...

Jangan kata tiada coz ia ada...

siapa??

haha..korang fikir la sendiri...orang PAS selangor pun patut lebih berfikir lagi...hehe

No comments:

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts