Friday, June 11, 2010

Gua sumpah PAS Marang kalah teruk PRU13...

Terima kasih Datuk Seri Presiden untuk gelaran Luncai itu sekalipun ia mungkin bukan bertujuan untuk semua blogger.

Sebenarnya, blogger tidak pernah mengharapkan penghargaan dan balasan daripada parti sekalipun blogger selama ini telah bekerja keras untuk kemenangan parti sebelum, semasa dan sesudah pilihanraya.

Ada blogger yang bersengkang mata dari pagi sampai ke malam, malam sampai ke pagi, untuk menyediakan dan menyebarkan berita alternatif kepada rakyat yang umum mengetahui bahawa berita-berita parti tidak disampaikan secara jujur oleh media massa arus perdana.(baca penuh)

posting atas gua copy dari GB,dari pemahaman gua,ia berkenaan sumbangan dan jasa blogger Pakatan yang tidak dihargai..bahkan dipandang rendah oleh sesetengah pemimpin tertinggi PAS..

Ermmm...begini rupanya Haji Hadi,seorang yang kurang cerdik dan spisis tidak tahu berterima kasih,,,

Mamat ni lahir zaman Firaun barangkali,mungkin dia tak sedar,laman maya merupakan jaringan terkesan dalam berkempen..

Mungkin mamat ni ingat,kewujudan blog sebenarnya hanyalah sebagai sampah...tiada gunanya..

Buat baik,dibalas sampah....

Gua sumpah PAS terangganu kalah teruk pilihan raya umum 13 nanti..baru padan muda haji hadi..ulama yang cerdik agama,tapi bodo politik...Paling kurang,hadi yang kalah hingga mamat ni kena letak jawatan Presiden PAS..

PS-gua harap,aduka taruna muncul kembali dengan projek "Langgar Hadi"nya.........Tolong sape2 gtaw Aduka...plezzzzz..



5 comments:

king said...

Hmmm..nampak nya ada sesetengah blogger yg berperangai spt firaun....

Tidak boleh menerima teguran mau pun kutukan.Hanya sedap mengutuk dan menegur pihak lain.

Apa pun....ucapan Hj Hadi itu ada benar nya.Memang terdapat luncai dlm kalangan blogger.
Pelik nya ...kalau tak makan cili kenapa terasa pedas....??

Dah tu terus nak sumpah Pas Marang....hmmm..tak ada beza dgn umno apco...

Ada ramai lagi blogger yg matang dan berwibawa serta tak melatah dgn teguran mau pun kritikan.....

Dan yg penting sekali........jgn anggap diri sendiri hebat sgt .....muhasabah diri dan akui setiap yg bernama insan itu tidak boleh lari dari kelemahan dan kesilapan...

Wallahualam...

Anonymous said...

kesian nye blogger pas dihina,apa tunggu lagi bro,lagi pun pas bukan betul betul berlandaskan islam,mereka menggunakan islam utk politik dan kelenntong org kg supaya teranggok anggok dan tergeleng geleng...

keraspedal said...

king kong: bukan soal mengkritik,tp gua xtahan dgn sikap tidak tahu berterima kasih haji hadi...x hargai jasa2 blogger kpd pas.bukan nak balasan,tp pengiktirafan..kesian pada blogger yg membanting tulang utk memenangkan pas,tp......islam ajar ke gtu?Haji Hadi ulama x tahu berterima kasih....cerdik agama,tp x taw sopan,xde adab....n bodoh politik...

Anonymous said...

la ni baru kita tau mana blogger yang ikhlas dan blogger luncai. bijak sungguh haji hadi. kalau tak, mana boleh jadi ulama.

Ndee_tganu said...

terjadi satu peristiwa yang
berlaku ketika Nabi masih
berada di Mekah dan dakwah
Islam baginda menerima
gangguan terus-menerus. Nabi
Muhammad s.a.w. sedang
melakukan dakwah kepada
beberapa tokoh-tokoh Quraisy
agar mereka memeluk Islam di
antaranya adalah Abu Jahal dan
Atabah bin Rabi`ah; pemuka
golongan Musyrik.
Tiba-tiba datang seorang buta
bernama Ibnu Ummi Maktum. Ia
mendekati orang ramai yang
berada di situ lalu berkata
kepada Nabi:
"Ajarkan padaku ,ya Rasulullah
apa yang diajarkan Allah kepada
engkau."
Nabi tidak mengindahkannya.
Rupanya baginda lebih
mengharapkan tokoh-tokoh
Quraisy itu dahulu sehingga
tidak memberi perhatian kepada
si buta tersebut. Kerana jika
mereka masuk Islam, tentu
ramai yang lain akan
mengikutnya,demikian yang
terfikirkan oleh Nabi ketika itu.
Sikap baginda itu tidak
dibenarkan Allah. Allah s.a.w.
dengan segera menegur kepada
Nabi dengan menurunkan ayat
dan menghendaki Nabi merubah
sikap baginda.
"(Muhammad) bermuka masam
dan berpaling. Kerana orang
buta datang kepadanya.
Barangkali, siapa tahu, beliau
ingin membersihkan jiwanya.
Atau ingin mendapat pelajaran
bermanfaat (untuk dirinya).
Adapun orang yang merasa
dirinya kaya itu, engkau datang
menghadapinya.Tidak ada
(celaan) pada engkau bila beliau
tidak membersihkan jiwanya.
Orang yang datang pada engkau
dengan kesanggupan
usahanya,sedang beliau takut
pada Allah, maka engkau tidak
mempedulikannya. Sekali-kali
tidak(begitu hendaknya)!
Sesungguhnya (ajaran-ajaran
Allah) itu adalah suatu
peringatan."
Demikian ayat teguran Allah
kepada Nabi yang di sebut
dalam al-Quran, surah Abasa.
Ayat ini telah menyedarkan Nabi
dan baginda bertemu akan si
buta itu dan Nabi s.a.w. ucapkan
"Marhaban biman 'atabani
rabbi," ("selamat datang untuk
orang yang olehnya aku
mendapat teguran ALLAH")

peristiwa diatas memberitahu kita walaupun Rasulullah maksum dari dosa namun sebagai manusia Baginda tidak dapat lari dari melakukan walau sedikit kesalahan namun perlu (diingat bahawa kesalahan tersebut tidaklah sampai ke tahap mencalarkan kemuliaan kenabian baginda bahkan teguran Allah tersebut bagi menunjukkan kpd kita bahawa Rasulullah sentiasa mendapat bimbingan dari Allah dlm apa jua perbuatan) sedangkan Rasulullah yg maksum pun pernah melakukan kesilapan kecil apatah lagi pemimpin yg sememangnya tidak maksum dari dosa namun janganlah kesalahan itu dipandang sebegitu besar sehingga meminta sesuatu yang mana merupakan kemenangan bagi musuh pula.sudah menjadi sunnah Allah sedangkan rumah-tangga pun bisa bergolak apatah lagi sebuah Gerakan Politik Islam sudah pasti lagi byk dugaan yg datang samada dari luar mahupun dari dalam.anggaplah segala umpat cela dan makian samada dari musuh mahupun dari kawan sebagai ujian dalam perjuangan kita yang murni ini bagi menegakkan yang hak dan menumpaskan yang batil.

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts