Friday, May 14, 2010

13 mei mampu berulang andai umNo masih umNo..


Jelasnya,secara ringkas,peristiwa 13 mei 1969 adalah peristiwa pergaduhan antara kaum id Malaysia yang tercinta..iaitu melllibatkan kaum melayu dan cina..

gua tidak perlu cerita panjang bab ini,sebab memang korang dah masak dan tahu dengan jelas puncanya,,ringkas kata "pergaduhan antara kaum"....umNo versus parti pembangkang(cina india)..korang baca disini untuk mengetahu lebih lanjut..

Gua yakin,peristiwa berdarah ini mampu berulang sekiranya umNo terus dengan agenda melayu PERKASA nya...

Kita perhatikan,dalam DAP kini ada melayu,cina dan india,dalam pkr pun ada melayu cina dan india begitu juga PAS...Tetapi umno masih tetap dengan fahaman melayunya dan dipenuhi dengan bengsa melayu..Walaupun dalam barisan nasional terdapat 3 parti utama yang mewakili 3 kaum terbesar ini,mampukah ia bersatu padu dengan ideologi yang berbeza..

Ya..dalam Pakatan Rakyat,ideologi ketiga parti anggota memang berbeza,tetapi mempunyai matlamat perjuangan yang sama..insyAllah,kata sepakat dapat dicapai..buktinya dalam isu judi bola,tak kira melayu,cina india....pemimpin PAKATAN semua sepakat,ia patut diharamkan..

Tidak mustahil satu hari nanti,umNo,MCA dan MIC akan "berperang" kerana kaum masing masing..kerana berjuang untuk kaum masing masing,bukan berjuang untuk RAKYAT 1MALAYSIA..anda fikir,setakat mana MCA dan MIC mampu bersabar dengan umNo??

Mampukah MCA dan MIC bersabar dengan ketuanan melayu yang dilaungkan umNo?mereka hanya pendam dalam "hati" semuanya...tetapi bila dah meletus??

MasyAllah....Moga Allah selamatkan Malaysia...

No comments:

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts