Friday, August 20, 2010

Timbalan Presiden yang paling ngok di Alam Semesta..


PAS hari ini memberi amaran kepada MCA supaya tidak bermain dengan politik perkauman yang sempit untuk meraih semula sokongan Cina yang semakin luntur kepada BN. Timbalan Presidennya, Nasharudin Mat Isa berkata kenyataan presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek dan resolusi Kongres Ekonomi Cina, Sabtu lalu yang menggesa kerajaan mengurangkan ekuiti bumiputera dalam sektor ekonomi baru-baru ini dilihat tidak matang dan tidak wajar.(baca lagi)..

Kalau kita kata mamat timbalan presiden ni kurang cerdik,bimbang terasa hati,maklumlah,bulan puasa ni,xleh mengutuk sangat,,tetapi gua guna bahasa lembut je la sikit...Nacha tidaklah kurang cerdik,cuma ngok je..

Isu perang mulut antara umNo-mCa memang sedang hangat,ada yang menganggapnya serius,dan ada yang menganggapnya drama semata mata,apapun,keduanya xberi sebarang faedah kepada negara..

umNo MCa ni ibarat suami isteri la,mIc bini pertama umNo,mCa bini kedua,,

Dulu ada kes bini pertama gaduh dengan suami ni,siap main kalung selipar lagi,emg biadap amat bini pertama nih,kiranya walaupun dendam kesumat bini pertama gamaknya tidak bertonjol lagi,tapi gua yakin,masih ada ketidak puasan hati antara mereka..tapi itu ususan keluarga,orang luar jangan jaga tepi kain bang...padah nanti.. dan sememangnya takde yang jaga tepi kain,bersorak sikit sikit je la dari jiran sebelah ;)

Terbaru,bini kedua umNo pulak bikin macam macam,buat hal pulak,,dalam sibuk rumah tangga mereka bergolak,datang satu mamat ni,pergi jaga dalam kain bini orang..taw la nak tunjuk prihatin,tetapi dalam kontek pergaduhan rumah tangga orang ni,jangan ko nak sibuk,ko tu pun,tunggu masa diceraikan je..haha..

Emg ngok la sangat Timbalan Presiden PAS ni,nak jadi hero ke nak tunjuk hero,gua pun tak tahu...yang gua tahu memang tiadalah timbalan presiden mana mana parti di seantero dunia yang se'ngok' nasarudin anak mat isa..

ps-gua tertanya tanya.....apa faedah kepada PAS bila nasa bersuara menegur begitu?bawa bala ada lah...dasar kurang cerdik....akal ada,tapi letak di kepala lutut...

3 comments:

Anonymous said...

Mung lar ngok... Nasha ni lar patut jadi presiden.... ramai ahli PAS yang nak kan pembaharuan termasuk aku... NAjis dan Haji Hadi tak boleh pakai.... agama belajar tak guna yang tau sana-sini CELAKO-CELAKO.....
Kita vote ramai-ramai gandingan Haron din - Nasha......

Anonymous said...

apa punya bahasa la...nih mesti orang x belaja yg ada dlm pas...

taufiq said...

xbaikla kata mcmtu.. selagi dia masih perjuangkan Islam, kt sokongla dia... xmanjadi mudarat pd kt pun...

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts