Saturday, August 21, 2010

Ronnie Lie wajar dimaafkan..


Pemimpin DAP Ronnie Liu, yang kelihatan tersepit dalam kontroversi surat sokongan politik untuk mendapatkan kontrak kerajaan, merasakan beliau kini mula dipinggirkan di Selangor. Bagaimanapun pemimpin berusia 52 tahun ini bertekad untuk berlawan dan menghadapi cabaran termasuk dari dalam dan luar parti. Malah Liu juga melahirkan hasrat untuk bertandidng dalam pemilihan parti peringkat negeri akhir tahun ini meskipun mengaku melakukan kesilapan dan berhadapan dengan 'hukuman' diberi amaran oleh jawatankuasa disiplin baru-baru ini.(baca lagi)

Gua kurang mengikuti perkembangan pemimpin PR Selangor serta masalah mereka,tetapi gua tertarik dengan satu N3 dari rakyat marhean,mengenai kesalahan YB Ronnie ttg surat sokongan politiknya..

Gua tertarik dengan kenyataan YB Ronnie "“Saya buat kesilapan dan sekarang membetulkan kesilapan. Tiada lagi surat sokongan,” katanya. “Saya telah mengatakan bahawa saya akan memperbaiki diri saya. Jawatankuasa disiplin mahu saya memperbaiki diri saya. Saya mengambil pandangan itu. Berikan saya peluang untuk baiki diri saya,” katanya Liu."
Beliau mengakui kesalahan beliau..lebih baik begini berbanding ramai pemimpin pemimpin umNO bn,serta dari pakatan rakyat PAS sendiri..

Secara peribadi,gua perhatikan,YB Ronnie agak 'slow' tetapi cekal dalam perjuangan parti..

Beliau setia pada parti,dan tidak melakukan kerosakan besar kepada parti..

Gua berharap....semua pihak beri peluang kepada beliau untuk perbaiki dirinya :)

No comments:

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts