Saturday, August 14, 2010

Dinar Mas Kelantan membimbangkan Puak pro yahudi di Malaysia..

KOTA BHARU: Kerajaan Pas Kelantan semalam melancarkan Dinar Emas dan Dirham Perak sebagai mata wang alternatif untuk pelbagai urusan termasuk perniagaan, membeli belah dan pembayaran zakat di negeri ini.

Bagaimanapun mengikut undang-undang, pengeluaran mata wang sama ada alternatif atau tidak, adalah di bawah bidang kuasa mutlak Kerajaan Persekutuan dan Bank Negara Malaysia (BNM) kerana ia membabitkan urusan dasar serta pengurusan kewangan Malaysia. (baca lagi di link bawah)

http://www.bharian.com.my/bharian/articles/PengeluaranDinarEmasbercanggahperaturanPusat/Article

Kerajaan PAS kelantan bertindak bijak lagi apa bila memperkenalkan penggunaan matawang dinar mas di negeri serambi Mekkah itu..

Negara negara eropah di dunia cuba untuk mengamalkan sistem ekonomi islam bagi mengurangkan pengaruh Yahudi dalam bidang ekonomi dunia,pastinya hal ini ditentang oleh puak puak yahudi demi kepentingan mereka..mungkin kesanya kepada umNo di Malaysia adalah sama kepada kesan kepada yahudi apabila dunia menggunakan dinar mas..

UmNo membuka topengnya apabila menjadi penentang yang nyata dalam penggunaan dinar emas di Kelantan,ya walaupun mereka menggunaakan peraturan pusat sebagai alasan mereka,nak tan ya...bila umNo ikut peraturan?

Mca juga mengambil langkah untuk cuba melaga lagakan DAP dan PAS apa bila mencabar DAP menyatakan pendiriannya tentang langkah kerajaan kelantan ini..

Tetapi gua yakin,memang hal ini nampak buruk di mata pemimpin BN,,tetapi di mata rakyat..pastinya mereka menyokong penuh tindakan kerajaan PAS kelantan@ tindakan Tok Guru Nik AZIZ ...

1 comment:

Anonymous said...

nampak gayanya umnok tak sewenangnya boleh cetak wang sesedap rasa. hari2 mendatang kocek mereka akan datang habukla pulak.......kah kah kah...

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts