Monday, November 7, 2011

PR menang...antara yang utama adalah bebaskan Universiti dari cengkaman umNo Bn

Sebagai seorang mahasiswa,apa yang paling dinantikan adalah kami punyai kebebasan untuk bersuara dalam apa juga isu termasuk politik dan negara walaupun kami tidak sehaluan dengan pihak pemerintah.

Penulis diceritakan oleh orang yang amat penulis kenal pengalaman beliau bahawa beliau diberi amaran sebegini oleh penolong pendaftar Universiti bahawa jika dia anak orang PAS,dia tidak layak untuk belajar di universiti tersebut .

Kisahnya bermula bila sahabat penulis pergi ke pejabat pihak itu,sejurus memasuki bilik,soalan pertama yang dituju kepada sahabat penulis adalah "bapa kamu orang PAS ke orang umNo?" dan ditambah "sekiranya penyokong PAS kamu tidak layak untuk belajar di universiti ini kerana sebahagian besar yuran kamu ditanggung oleh kerajaan umno barisan nasional "

Kisah ini adalah kisah benar dan kawan penulis benar2 berharap PAKATAN memenangi pilihan raya berikutnya dan 'orang orang politik' segera dihapuskan dalam pengurusan universiti .

Penulis pernah diaju kepada pensyarah bahawa dia pelik dengan sikap mahasiswa malaysia yang tidak berani untuk menampilkan respon terhadap perkara yang diutarakan oleh pensyarah sebagaimana di jepun pelajar berebut untuk memberi pendapat dan jawapan..

Saya fikir...semuanya berpunca dan berkait dengan situasi diatas yang akhirnya memberi kesan kepada keseluruh jiwa mahasiswa ..

Mahasiswa perlu dibebaskan segera !!

No comments:

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts