Friday, August 13, 2010

Pemimpin cakap sal wang,anak buah bicara soal duit (tuju kepada PAS)


Sebulan dua ni..jarang amat dah kedengaran pemimpin PAS bercakap seperti seorang pemimpin islam yang perjuangkan islam..sibuk dengan kerja lain barang kali..atau juga dah jadi macam umNo..

Seorang sahabat meminta gua jenguk laman Bernama versi 12/08/10,pasal hadi,bicaranya juga soal wang,betul la tindakan itu,memang salah kerajaan negeri berbelanja besar,tetapi masakan itu je isu yang boleh hadi guna untuk cari publisiti..kalau pendedahan berkaitan agama,lagi mampos umNo,atau hadi fikir,umNo dah ok soal agama lening?soal berbelanja besar..ada rakyat Terengganu yang ramai yang ngok ngok ni kisah??mereka apa kisah,biar kerajaan berbelanja besar,mereka pun dapat..

Pergi tarawikh hari ni,di Surau rumah seorang penyokong kuat PAS,gua pergi 10 minit sebelum isya',,ada dua kumpulan dalam surau tu,satu kumpulan berborak pasal "pok care" dan satu kumpulan borak pasal "dunia"..campur campur,buat kesimpulan antara dua kumpulan ni,last last,berkenaan "duit" juga...kih..kih..

Memang la...tanpa wang takleh hidup...kita perlu akan wang..mak oii...gua pun mahu wang...Tapi gua agak kecewa dengan sebilangan besar pemimpin dan penyokong PAS sekarang yang hilang semangat islamnya..

Gua Penyokong PAS,tetapi itu tidak bermaksud gua tidak boleh kondem PAS....umno buruk,,gua maki..PAS buruk...tak kan nak tutup mata kot ......

No comments:

Followers

Total Pageviews

sejak 19 april 2009,anda pengunjung ke :

pemberitahuan

gambar yang diletakkan bersama artikel adalah rekaan semata mata..tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meningggal dunia..


Popular Posts